Médiaeseményből rajongói fesztivállá alakítanák.

A két és fél évtizede megrendezett Electronic Entertainment Expo, közismertebb nevén E3 játékkiállítás az elmúlt években az internetnek és a közösségi médiának köszönhetően óriásit veszített a jelentőségéből. Ezt mi sem példázhatná jobban, minthogy idén a Sony ki sem ment rá reklámozni a PlayStation márkát, és persze a konzoljára érkező újabb játékokat.

E3 2019Forrás: Entertainment Software Association

A GameDaily.biz exkluzív értesülései szerint az E3-at szervező Entertainment Software Association (ESA) már konkrétan a kiállítás megmentésén dolgozik, a napokban egy bizalmasnak szánt, de a publikációnak kiszivárogtatott prezentációban vázolta fel az ötleteit a kiállítóknak.

A szervezet aktuális terve szerint az E3 2020 már nem a megszokott kiállítás lesz, hanem egy rajongói fesztivál, természetesen a média és az influencerek támogatásával.

Az ötlet az, hogy a kiállítás területén nyolc „élményközpontot" hoznának létre, amelyekben a látogatók jól megnézhetnék, ahogy hírességek játszanak a nyilvánvalóan nagy hirdetési büdzsével megáldott játékokkal; a szervezők szerint például a Los Angeles Lakers kosárcsapat tagjai játszhatnának egy kosaras címmel. Emellett a látogatók egy mobilappon keresztül időpontot kérhetnének az érdekes játékok kipróbálására, a sorban állás közben pedig

a kiadók lehetőséget kapnának a reklámokkal való bombázásukra.

További érdekesség, hogy a javaslat szerint a kiállítás első napját fenn lehetne tartani a médiának és az influencereknek: ők felkelthetnék a helyszínre potenciálisan ellátogatni képes gamerek érdeklődését, a valamiből való kimaradás érzésének a keltésével segíthetnék a jegyeladásokat. Emellett persze fizetett médiapartnerségeket is lehetne szervezni, hogy a hirdetők kényük-kedvük kontrollálhassák a nagyvilág felé kimenő tartalmaikat és üzeneteiket.

Rengeteg meghökkentően őszinte megfogalmazás van a diavetítésben, az összeállítói fogalmazhattak volna szemérmesebben, hátha kiszivárog.

A szakmai kiállításról rajongói fesztivállá való átalakulás jegyében a szervezők persze drámaian meg kívánják emelni a gamerek által megvásárolható belépőjegyek számát, jövőre 10 ezer helyett már 25 ezer jegy lehet elérhető a rajongók számára.

Egyelőre nem világos, hogy az ESA partnerei mit gondolnak az E3 átalakításával kapcsolatos jelenlegi javaslatokról, ténylegesen mi és hogyan fog megvalósulni belőlük.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!