Próbálják megmenteni az E3 játékkiállítást

2019.09.19. 10:08

Médiaeseményből rajongói fesztivállá alakítanák.

A két és fél évtizede megrendezett Electronic Entertainment Expo, közismertebb nevén E3 játékkiállítás az elmúlt években az internetnek és a közösségi médiának köszönhetően óriásit veszített a jelentőségéből. Ezt mi sem példázhatná jobban, minthogy idén a Sony ki sem ment rá reklámozni a PlayStation márkát, és persze a konzoljára érkező újabb játékokat.

E3 2019Forrás: Entertainment Software Association

A GameDaily.biz exkluzív értesülései szerint az E3-at szervező Entertainment Software Association (ESA) már konkrétan a kiállítás megmentésén dolgozik, a napokban egy bizalmasnak szánt, de a publikációnak kiszivárogtatott prezentációban vázolta fel az ötleteit a kiállítóknak.

A szervezet aktuális terve szerint az E3 2020 már nem a megszokott kiállítás lesz, hanem egy rajongói fesztivál, természetesen a média és az influencerek támogatásával.

Az ötlet az, hogy a kiállítás területén nyolc „élményközpontot" hoznának létre, amelyekben a látogatók jól megnézhetnék, ahogy hírességek játszanak a nyilvánvalóan nagy hirdetési büdzsével megáldott játékokkal; a szervezők szerint például a Los Angeles Lakers kosárcsapat tagjai játszhatnának egy kosaras címmel. Emellett a látogatók egy mobilappon keresztül időpontot kérhetnének az érdekes játékok kipróbálására, a sorban állás közben pedig

a kiadók lehetőséget kapnának a reklámokkal való bombázásukra.

További érdekesség, hogy a javaslat szerint a kiállítás első napját fenn lehetne tartani a médiának és az influencereknek: ők felkelthetnék a helyszínre potenciálisan ellátogatni képes gamerek érdeklődését, a valamiből való kimaradás érzésének a keltésével segíthetnék a jegyeladásokat. Emellett persze fizetett médiapartnerségeket is lehetne szervezni, hogy a hirdetők kényük-kedvük kontrollálhassák a nagyvilág felé kimenő tartalmaikat és üzeneteiket.

Rengeteg meghökkentően őszinte megfogalmazás van a diavetítésben, az összeállítói fogalmazhattak volna szemérmesebben, hátha kiszivárog.

A szakmai kiállításról rajongói fesztivállá való átalakulás jegyében a szervezők persze drámaian meg kívánják emelni a gamerek által megvásárolható belépőjegyek számát, jövőre 10 ezer helyett már 25 ezer jegy lehet elérhető a rajongók számára.

Egyelőre nem világos, hogy az ESA partnerei mit gondolnak az E3 átalakításával kapcsolatos jelenlegi javaslatokról, ténylegesen mi és hogyan fog megvalósulni belőlük.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!