Másfél millióan használtak hamis reklámblokkolót

2019.09.19. 08:07

A készítőik több millió dollárt kereshettek hirdetési csalással.

A Google Chrome bővítményáruháza csordultig van gyanús reklámblokkoló bővítményekkel, az ugyanebben az üzletben utazó AdGuard pedig most leleplezett két olyan „riválist", amelyek nem csak hogy rosszindulatúan visszaéltek a legismertebb blokkolók nevével, de még hirdetési csalást is végrehajtottak.

Google ChromeForrás: Caio Resende / Pexels

A két blokkoló az AdBlock (AdBlock Inc.) és az uBlock (Charlie Lee) voltak, összesen heti 1,6 millió aktív felhasználóval rendelkeztek. A kiegészítőket ugyan számos alkalommal jelentették már a felhasználók a megtévesztő neveik miatt, de a Google-t hidegen hagyta a közismert bővítmények neveivel és logóival való visszaélés, csak az AdGuard mostani leleplezésére válaszul volt hajlandó törölni ezeket a Chrome Áruházból.

Az AdGuard szerint a bővítmények készítői hirdetési csalást követtek el: átírták háromszáz webshopban a partneri linkek kedvezményezettjeit, és ezzel havonta több millió dollár bevételre tehettek szert.

A partneri linkeket többségében tartalomkészítők (például youtuberek) használják: ha valaki a linkjükre kattintva vásárol meg valamit mondjuk az Amazonon, akkor egy kis részesedést kapnak a megvalósult vásárlások összegéből.

Ezt a jutalékot lopták el a tartalomkészítőktől, vagy éppen a webshopoktól a rosszindulatú kiegészítők.

TOVÁBBI CIKKEK A ROVATBÓL

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!