A Canalys mobilgyártók számára aggasztó jelentése szerint az idei második negyedév során éves szinten 9 százalékot zuhantak a mobilos eladások, gazdasági és regionális bizonytalansági okok miatt.
A legnagyobb gyártó a Samsung maradt, második az Apple, majd Xiaomi, Oppo, Vivo a sorrend. A kínai gyártók mind nehéz helyzetbe kerültek hazai piacukon, de általános a gyenge kereslet, a növekvő infláció, a felhalmozódott készletek. Így a gyártók kénytelenek átgondolni már az idei stratégiájukat is.
A legjobban a zsúfolt középkategória szenved, ettől az olcsóbb készülékek javára fordulnak el a Canaly szerint az emberek. A csökkenő kereslet az egész iparág számára probléma, és bár a költségek emelkedése lassul, a logisztika és a gyártás is nehézkes. Összességében azonban a fő gond az lehet, hogy az emberek nem elektronikai termékekre költik már a pénzüket.