Minimum 4G kell a mobilnetezéshez, de senki sem marad hanghívás és SMS nélkül.

Július 1-től már sehol az országban nem érhető el a Telekom 3G hálózata. A szolgáltató a hálózat kihasználatlansága miatt döntött a lekapcsolás mellett, hiszen ügyfélkörét tekintve a teljes hangforgalom 2,3%-a, az adatforgalomnak pedig mindössze 0,84%-a zajlott már csak ezen hálózaton.

A legfeljebb 3G-s mobilok tulajdonosai továbbra is tudnak hanghívást folytatni és SMS-ezniForrás: Nokia

Az ügyfelek nem maradnak szolgáltatás nélkül: a közel országos lefedettségű, a korábbi technológiáknál jobb élményt nyújtó 4G hálózat továbbra is a rendelkezésükre áll mind a hang-, mind az adatforgalom céljára. A legfeljebb 3G-képes készülékkel rendelkező ügyfelek hangforgalmát a meglévő 2G hálózat tudja átvenni.

A lekapcsolás előtt a Telekom több körben, SMS-ben kereste meg azon ügyfeleit, akiket a változás leginkább érintett. Aki régebbi, több éves készülékkel rendelkezik, és még nem tette meg, annak érdemes ellenőriznie, hogy SIM-kártyája és készüléke 4G-képes-e, és hogy készülékbeállítása támogatja a 4G/5G hálózat használatát. Ehhez a Telekom segítséget nyújt weboldalán.

Aki 4G- vagy 5G-képes készülékre cserélné 3G-s telefonját, annak érdemes kihasználnia az NMHH (Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság) Netre fel! mobilkészülékcsere-támogatási programjában igényelhető bruttó 20 ezer forintos támogatást, amely a Telekom üzleteiben is kérhető.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!