Mostanra széles körben ismert tény, hogy az elmúlt durván egy évben semelyik népszerű mobilgyártó számítása sem jött be az eladások terén, a helyzetet elsősorban a fejlett világot sújtó energiaválság és infláció számlájára írják az elemzők.
A helyzetet most megerősítette az IDC piacelemző vállalat, állítása szerint tavaly 1,21 milliárd darab okostelefont szállítottak le a gyártók, ami 2021-hez képest 11,3% csökkenést jelent. További kontextusként 2013 óta a legalacsonyabb éves eladásokról beszélünk, a tavalyi utolsó negyedévben értékesített készülékek száma pedig éves összehasonlításban 18,3%-kal esett.
Ezen túlmenően az IDC egy további okot is felhozott a lassú eladásokra, az elmúlt években kezdődött trendnek megfelelően folyamatosan emelkedik a mobilok életciklusa.
A legtöbb fontos piacon már átlagosan csak 40 havonta, azaz három év és négy havonta cserélik le a mobiljaikat a fogyasztók.
Ez óriási növekedés ahhoz képest, hogy a modern okostelefonos korszak kezdetén még nagyjából kétévente cserélt mobilt a többség, bár akkoriban ennek volt értelme, hiszen az új készülék látványos előrelépést jelentett az előzőhöz képest. Ugyanaz nem mondható el manapság, egy azonos árkategóriájú új telefon nem lesz sokkal jobb a két évvel korábbinál.
Ugyanaz történik most a mobilos piacon, mint ami jó egy évtizede a számítógépes piacon is bekövetkezett: számottevő előnyök hiányában elmaradnak az eszközcserék.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!