Idén novemberben a média és a youtuberek figyelmét teljesen elkerülve a YouTube új szabályokat vezetett be a káromkodást illetően. Ezek keretében minden olyan videóban letiltja vagy korlátozza a reklámok megjelenését, amelyek első 15 másodpercében elhangzik akár egyetlen trágár kifejezés, továbbá ugyanezek a korlátozások vonatkoznak a káromkodásokkal teli videókra is.
A szabály bevezetése minden bizonnyal a hirdetők kérésére történt, hiszen azok nem szeretnék, amennyiben a nézők trágárkodással asszociálnák a márkáikat, a termékeiket, a szolgáltatásaikat. Viszont problémát jelent, hogy az új szabályt nem sikerült kommunikálni a youtuberek felé, így a többség csak a videóik demonetizálását követően értesül a létezéséről, ráadásul törlés és újbóli feltöltés nélkül kiszerkeszteni sem tudják az érintett tartalmaikból a rossz nyelvezetet.
Ezeken túlmenően szokásához híven a YouTube képtelen fair és konzisztens módon alkalmazni a saját szabályait: néha nem korlátozza a szabálysértő videókat, máskor pedig szabálykövető videókat demonetizál tévedésből. A tapasztalatok szerint a videómegosztó ügyfélszolgálata a megszokott formáját hozva tehetetlen és lehetetlen, a problémák miatt panaszkodó youtuberek javarészt a falnak beszélnek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!