17 évvel ezelőtt így indult a TV2

2014.10.05. 09:41

Az ORTT 1997-es döntése értelmében két új országos, földi terjesztésű tévécsatorna kezdhette meg működését.

A TV2 1997. október 4-én rajtolt, két nappal a vetélytárs RTL Klub indulása előtt. Az első percben a TV2 akkori elnöke, Pintér Dezső intézett egy rövid beszédet a nézőkhöz.

A két új tévé viharos sebességgel szipkázta el az öreges, csak nagyon lassan megújuló MTV nézőit. A TV2 bő fél évvel indulása után már a háztartások 93 százalékában jelen volt, az RTL Klub pedig 1998-ra már 92,5 százalékon állt lefedettségben. A közmédia lett a kereskedelmi tévék indulásának nagy vesztese, hiszen 1997 elején az MTV1-nek 50 százalékos nézettsége volt (ma 7-8 százalék mindössze), az MTV2 pedig 18 százalékot vitt el (ma ennek utódja gyerektévé, 1-2 százalékkal). A maradékon a Duna TV, a regionális csatornák, a kisebb kábeltévék és a külföldi, műholdas adók osztoztak.

Erre senki sem számított

1998-re minden megváltozott, ekkor az MTV1 23 százalékra csökkent, azaz nézői felét nagyjából egy év alatt elvesztette. 1998-ban az MTV2 már csak 3 százalékot tudott felmutatni, a TV2 harmincnak örülhetett, egy évvel indulása után. Az RTL Klub első teljes évében 23 százalékra kúszott fel teljes lakosságban, a Duna TV viszont akkor sem volt jelentős piaci szereplő, csak 2 százalékos közönségaránnyal futott.

A csatorna több MTV-s műsorvezetővel felkészültebben indult, mint riválisa, a Dáridó és a latin-amerikai szappanoperák magas nézettséget hoztak neki, így az első két-három évben rendre nyerte is a nézettségi versenyt. A trend 2002-2003 környékén fordult látványosan, amikor a Való Világ 2 eltüntette-megbuktatta a Big Brother második szériáját: utána éveken át nem tudta huzamosan verni a 18-49-es célcsoportban a TV2 az RTL Klubot. Előbbi idén a 18-59-es célcsoportra váltott, ebben jobban szerepel, nézői idősebbek, mint a rivális műsorait követők.

Múlt héten második volt

A TV2 a múlt héten, az év 39. hetében 15,4 százalékot szerzett a teljes lakosságnál, egy százalékponttal maradt le az RTL-től, viszont bőven verte a 6,4 százalékos M1-et. A 18-49-es korcsoportban négy százalékpont a differencia a két nagy kereskedelmi tévé közt az RTL javára.

A TV2 eladásáról itt írtunk, Simon Zsolt vezérigazgatóval pedig korábban interjúztunk, a cikk itt olvasható.