Előzget az M1 állami hírtévé

MTVA top
Budapest, 2015. március 15. Imre Balázs műsorvezető a közmédia új napi aktuális csatornájának, a megújult M1 Kunigunda úti központjának négyes stúdiójában Budapesten 2015. március 15-én. Az M1 egyik fő célja, hogy a híradók segítségével akkor mutassák be az ország, és a nagyvilág eseményeit, amikor azok történnek. MTI Fotó: Honéczy Barnabás
Vágólapra másolva!
Július 1-jén egyedül a Barátok közt hozott egymillió feletti nézőt a teljes lakosságban, az aktuális adást 1 millió 58 ezren figyelték – miközben a Szulejmán 837 ezer nézővel áll a második helyen. A dobogóra felfért még az RTL Híradó, és a legjobb tízben ezúttal két Duna TV-s műsor is szerepel, A hegyi doktor – Újra rendel és a Don Matteo.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben a TV2 két arca is zöld nyilat kapott, miután a csatorna délelőtt és délután is jól teljesített.

A Tények reggel a nap legmagasabb közönségarányát hozta,

27,7 százalékot, így a hírműsort vezető Dudás Ádám felfelé utazik. Vele tart a Fiorella címszereplője, Livia Brito is, miután a TV2 jóformán egész délután tartotta első helyét, a napszak legmagasabb közönségarányát a mexikói sorozat hozta neki.

Az este már az RTL Klubé volt. A Viasat3-on a legalacsonyabb közönségaránnyal a Két pasi – meg egy kicsi egyik epizódja zárt, az éppen tévézőknek csupán 1,1 százaléka követte este hét és fél nyolc között. Utána már Sheen és a Viasat3 is erőre kapott, főleg nyolc és kilenc között.

Mutatjuk a napszakos grafikonokat:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Alább látja azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el. A napot az RTL Klub nyerte, a Duna TV pedig meg tudta szerezni a harmadik helyet.

Az M1 hajszállal előzte meg a Viasat3-at, a Duna World az ATV-vel hozott azonos százalékot,

és a listára felfért még a Super TV2 is.

2015. július 1. csatornák közönségaránya Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.