Kalandozás a genetika mesebirodalmában - könyvbemutató

Az utóbbi időben szinte botránykő lett a genetika, holott az öröklésbiológia tudománya a valóságban mesés történeteket ír le - mondta Falus András, a Semmelweis Egyetem genetikai intézetének igazgatója kedden Budapesten.

Matt Ridley Génjeink című kötetének bemutatóján Falus András úgy vélekedett, hogy a genetika, genomika, géntechnológia, génmanipuláció szavak az újságok szókincsében gyakran borzongató hangulatot árasztanak, valami bűnös, sanda tartalom lengi be a rosszul kommunikált témát. A kutató elmondta: az Akkord Kiadó gondozásában megjelent mű a magyar olvasóközönséget is bevezeti a genetika valós mesebirodalmába, s a kötet, a tudomány történetétől a közelmúltban megjelent újsághírekig bezárólag, a legkorszerűbb szemléletet nyújtja.

Falus András szerint az Oxfordban végzett, majd mintegy 15 évig az egyik legnevesebb tudományos folyóirat, a Science szerkesztőjeként dolgozó Matt Ridley a könyv fejezeteiben - egy-egy kromoszómához kapcsolódva - olvasmányosan szól egyes génekről, valamint a mögöttük húzódó orvosi, társadalmi, emocionális kérdésekről.

A méltató a kötetből kiemelte az élet eredetéről, a genetika tudós óriásairól, a gyógyíthatatlan agyi betegségekről és az allergiáról, az emberi intelligenciáról és a nyelvészetről szóló fejezeteket. A genetikus szerint a Talentum Tudományos Könyvtár sorozatban megjelent kötet elsősorban az "értelmiségiként gondolkodó" emberek körében talál olvasóra.