Az ébren töltött időnk harmadát mobilalkalmazásokra fordítjuk

gyerekek, mobil, tablet Child CHILD Kid BOY Group of people READING  Sibship Brother and sister GAME VIDEO GAME Telephone PHONE Cellphone MOBILE PHONE Cellular phone Bedroom LIGHT PLAYING Friend Boyfriend LYING DOWN Lie down BED Three people 3 pe
Számítógépes eszközöket bújó gyerekek
Vágólapra másolva!
Ébren töltött ideje átlagosan harmadát mobilalkalmazások használatával tölti az ember - idézte a BBC hírportálja az App Annie elemzőcég friss jelentését. Tavaly mintegy kétmillió új alkalmazás és játék indult el, a 100 millió dollárnál nagyobb bevételű appok száma 20 százalékkal nőtt az App Annie szerint.
Vágólapra másolva!

2020-ban az Ofcom nevű brit szabályozó hatóság hasonló időarányt állapított meg, noha az a kutatás a tévénézést is felölelte.

Az App Annie mobilalkalmazás-elemző cég jelentése szerint tavaly 230 milliárdszor töltöttek le applikációkat és 170 milliárd dollárt (53 ezer milliárd forint) költöttek használatukkal az emberek. A világon a legtöbbet letöltött applikáció tavaly a minivideós TikTok volt, amellyel a felhasználók 90 százalékkal több időt töltöttek, mint egy évvel korábban.

Számítógépes eszközöket bújó gyerekek Forrás: Phanie/VOISIN/PHANIE/Voisin

– mondta Theodore Krantz, a cég ügyvezetője. – Előrejelzésünk szerint az idei év második felére a TikToknak több mint 1,5 milliárd felhasználója lesz.

Az applikációkkal eltöltött idő átlagosan négy óra és 48 perc volt, ami 2019-hez képest 30 százalékos növekedés, olvasható a cég State of Mobile című jelentésében.

Számításaik tíz ország - köztük India, Törökország, az Egyesült Államok, Japán, Mexikó, Szingapúr és Kanada - piaci eredményein alapulnak.

A jelentés szerint a brazil, az indonéziai és a dél-koreai felhasználók naponta több mint öt órán át mobiloznak, ezen belül minden tíz percből hetet közösségi, fotó- vagy videóapplikáció használatával töltenek. Tavaly mintegy kétmillió új alkalmazás és játék indult el, a 100 millió dollárnál nagyobb bevételű appok száma 20 százalékkal nőtt az App Annie szerint.

A világ legnépszerűbb videostreaming appja a YouTube, a második a Netflix lett.

A mobiljátékok használata szintén nőtt. A trendek vizsgálata a világjárvány hatását is megmutatta: az emberek rengeteg időt - globálisan több mint 100 milliárd órát - töltöttek webshopok mobilalkalmazásaival, a legnagyobb növekedést Szingapúrban, Indonéziában és Brazíliában mérték.

Hatalmasat, a tavalyihoz képest 50 százalékot nőtt az étel- és italszállítók applikációival töltött idő is.

Az egészség- és fitneszalkalmazások felhasználása is felívelt, amikor az emberek nem látogathatták az edzőtermeket és a csoportos órákat, de népszerűbbek lettek a meditációs appok is. 2018-hoz képest 95 százalékkal nőtt a társkereső mobilalkalmazások bevétele.

(MTI)