Kacsacsőrű dinoszaurusz maradványokat találták Chileben

kacsacsőrű dinoszaurusz, Gonkoken nanoi
Egy korábban a déli féltekén ismeretlen növényevő dinoszauruszfajt fedeztek fel Chileben, ezáltal vitatottá válik a kacsacsőrű dinoszauruszok elterjedéséről régóta fennálló hit. - írja a phys.org.

Alexander Vargas a Chilei Egyetem paleontológiai hálózatának igazgatója, és a Science Advances magazinban publikált, és Santiagoban bemutatott tanulmány egyik szerzője azt mondta, hogy ezek vékony dinoszauruszok voltak, melyek könnyen alkalmazkodtak a kétlábú és négylábú testtartáshoz, hogy elérjék a vegetációt a magasban és a talajszinten.

A felfedezés azt bizonyítja, hogy a Chilei Petagónoa menedékként szolgált a hadroszauruszok nagyon ősi fajának, egy kacsacsőrű dinoszauruszfajnak, mely Észak-Amerikában, Ázsiában és Európában volt gyakori a krétakorszakban, 145-66 millió évvel ezelőtt.

Vargas azt mondta, hogy ez az távoli területeken való jelenlétük meglepte a tudósokat, akiknek meg kell érteniük, őseik hogy kerültek oda.

A Gonkoken nanoi 72 millió éve élt délen, a mai Chilei Patagonia területén. A dinoszaurusz súlya egy tonna volt és négy méter hosszúra is megnőtt. Forrás: https://phys.org/news/2023-06-species-duck-billed-dinosaur-chile.html

A Gonkoken nanoi az ötödik Chilében felfedezett dinoszauruszfaj, melyet valójában 2013-ban találtak, ezzel egy évtizedes vizsgálat vette kezdetét. A Gonkoken név a régió első lakosainak nyelvéből a Tehuelche nyelvből származik és azt jelenti "hasonló egy vadkacsához, vagy hattyúhoz".

(Forrás: https://phys.org/)