Hallgatókat kérdeztünk a 2024-es Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon arról, mire számíthat a gyakorlatban, aki erre a szakra jelentkezik. Ugyanis az elmúlt évek első helyes jelentkezési statisztikái alapján a kommunikáció és médiatudomány szak egyike a legnépszerűbb képzéseknek. Az összes jelentkező ezen a szakon a korábbi években:
A 15 legnépszerűbb alapszak (zárójelben a jelentkezők száma):
1. gazdálkodási és menedzsment (14 375 jelentkező)
2. kereskedelem és marketing (9 802 jelentkező)
3. pszichológia (7 174 jelentkező)
4. ápolás és betegellátás (7 153 jelentkező)
5. mérnökinformatikus (6 666 jelentkező)
6. jogász (5 641 jelentkező)
7. pénzügy és számvitel (5 441 jelentkező)
8. kommunikáció- és médiatudomány (5 387 jelentkező)
9. nemzetközi gazdálkodás (5 146 jelentkező)
10. programtervező informatikus (4 918 jelentkező)
11. gépészmérnök (4 907 jelentkező)
12. óvodapedagógus (4 667 jelentkező)
13. gazdaságinformatikus (4 620 jelentkező)
14. gyógypedagógus (4 502 jelentkező)
15. turizmus-vendéglátás (4 287 jelentkező)
Mit ad a képzés a végzett hallgatóknak?
A képzés célja olyan kommunikációs szakemberek képzése, akik ismerik a médiapiac teljes spektrumát, kiemelten a hír és műsorszerkesztés elveit és gyakorlatát, a digitális kommunikáció eszköztárát a gazdaság és közigazgatás működésében és intézményrendszerénél. Az újmédia (web2.0), az e-kommunikáció és a digitalizáció tengelyén a korszerű elméleti ismereteinek nemcsak birtokában vannak, hanem azokat készségszinten képesek is használni munkájuk során. Annak való a kommunikáció és média szak, aki nyitott, érdeklődik a közösségek, társadalmak sorsa iránt, aki könnyen megtalálja a hangot az emberekkel és szívesen dolgozik majd tévéknél, lapoknál, cégeknél kommunikációs szakemberként, újságíróként, riporterként, szerkesztőként, reklám vagy PR-területen. Alapszakos tanulmányaik során a hallgatók kommunikáció és médiatudomány, újságírás, illetve részvételi médiakultúra specializáció közül választhatnak.
Az elmúlt évek ponthatárai
2021
2022
2023
A leggyakrabban betöltött munkakörök, amelyeket elláthatsz: újságíró, rádióműsor-, televízióműsor-szerkesztő, marketing- és PR-ügyintéző, piackutató, reklám- és marketingtevékenységet tervező/szervező, kereskedelmi ügyintéző, irodai adminisztrátor.
Továbbá még olyan munkaköröket is betölthetsz, mint projektmenedzser, -vezető, marketingmenedzser, kommunikációs asszisztens, rendezvényszervező, vágó, szerkesztő-riporter, kommunikációs szakértő, social media manager, sajtóreferens, szerkesztő vagy online szerkesztő. A listát hosszan lehetne folytatni, hiszen nagyon sokrétű a kommunikáció szakon végzettek álláslehetőségei.
Mekkora kezdőbérre számíthat, aki a szakon végez?
A szakon a 2020/21-es tanévben abszolutóriumot szerzettek bruttó átlagjövedelme 389 027.- Forint volt, a Diplomás Pályakövetési Rendszer (DPR) 2023-mas kutatása alapján. Körükben at átlagos elhelyezkedési idő 1,63 hónap volt.