Thaiföld egy évvel a cunami után

Thaiföldi cikksorozatunk korábbi részeiben bemutattuk az ország fővárosát, Bangkokot és környékét, illetve két híres üdülőhelyet, Pattayát és Samuit. Most két újabb szigetet vesézünk ki: a legnagyobb és legismertebb Phuketet, ahol szinte teljesen helyreállították a cunami nyomait, és a magyar turisták előtt eddig kevésbé ismert Koh Changot, az Elefánt-szigetet.

Múlt év december elején remek lehetőség kínálkozott, hogy néhány napra itt hagyjuk a csúszós, nyálkás, esős-ködös Budapestet és egy tanulmányút során rövid ideig élvezzük a napsütést a messzi Thaiföldön. Az apropót a Malév bangkoki járatának újraindítása adta, de az út során a vendéglátó Thaiföldi Turisztikai Hivatal segítségével megnézhettük azt is, hogyan állították helyre a 2004. decemberi szökőár okozta pusztítást.

December 2-án késő este szállt fel velünk a dugig telt gép, és miután elhelyezkedtünk az első osztály kényelmes székeiben, mást sem kellett tennünk, mint enni, inni, mozizni és aludni. Korábban nem volt még részünk hasonló kategóriájú repülésben, ezért kifejezetten élvezetes volt, hogy annyiszor hozták a különböző szíverősítő alkoholos italokat, ahányszor csak kértük. Ennek megfelelően az út nagy részét békés álomban töltöttük az elsötétített kabinban.

Közel 11 órás utazás után viszonylag kipihenten és kisimult arccal kászálódtunk ki a repülőgépből és a bangkoki repülőtéren az első reakciónk a 32 fokos hőség felett érzett kellemes döbbenet volt. Először arra gondoltunk, hogy ez csak valami légkondicionáló berendezés kivezető nyílása vagy hasonló, de pár másodperc múlva rájöttünk, hogy nem, itt ilyen meleg van. Alighogy kiértünk a váróterembe, díszes fogadóbizottság állta utunkat, sőt egy tánccsoport még zenés előadást is adott tiszteletünkre. Mint a gépen megtudtuk, szokás, hogy minden új járat érkezésekor a fogadó repülőtéren kis ünnepséggel köszöntik a személyzetet és az utasokat is.

A kedves fogadtatás és a nyitó járat tiszteletére tartott sajtótájékoztató után indulhattunk bangkoki szállásunkra, hogy aztán némi felfrissülés után nyakunkba vegyük a várost. Sok idő nem jutott Bangkokra, csupán egyetlen este kaphattunk ízelítőt a világváros nyüzsgéséből. Azért a híres éjszakai szórakozónegyed, a bárokkal, éttermekkel, üzletekkel teli Patpong meglátogatása nem maradhatott ki. Egy zenés bárban elfogyasztott néhány sör után pedig muszáj volt aludni egyet, mert másnap reggel korán indultunk utunk első igazi állomására, Koh Changra.