A tíz kocsiból álló szerelvény első próbaútját májusban teheti meg. A Kobéban bemutatott változat orra 16 méter hosszú, szemben a jelenlegi mozdonyok 15 méteres orrával. Erre azért van szükség, hogy
csökkentse a szélzajt az alagutakba való belépéskor.
Tesztelnek azonban később egy 22 méteres változatot is, amelynek formája összetettebb lesz. Az alábbi képen a két új változat látható, alul a jelenlegivel.
Az új vonatok a Tohoku Sinkanszen és a vele összekapcsolódó Hokkaido Sinkanszen vonalán közlekednek majd 2030-tól, amikorra elkészül az utóbbi meghosszabbítása Japán északi részén lévő Szapporóig. A vonat sebessége a mostani 320 km/h-ról 360 km/h-ra nő majd, és a tervek szerint a jelenlegi 8 óra helyett kevesebb mint 5 óra alatt el lehet majd jutni vasúton Tokióból Szapporóba – írja a Railway Gazette.
Az ALFA-X az átalakított orron kívül több más újítást is hoz majd.
Ilyen például a feljavított fékrendszer, amely földrengések esetén megakadályozza a kisiklást. Az aktív felfüggesztési rendszer tovább csökkenti majd a vibrációt, a keresztirányú lengéscsillapítók az oldalmozgásokat, az utasok pedig szinte teljes csendben utazhatnak majd. Az alváz kialakítása csökkenti hó és jég felhalmozódását, a könnyebb szerkezet pedig javítja az energiahatékonyságot – írja a Japan Rail Pass.
Kattintson az alábbi képre, és nézze meg ALFA-X mozdonyát a 16 méteres orral, de még orrkúp nélkül.