Az unió 200-250 milliárd forinttal segíti a sztrádaépítést

Vágólapra másolva!
Mintegy 200-250 milliárd forinthoz jut 2007-től a magyar költségvetés, mert az Európai Parlament döntése nyomán az unió által finanszírozott észak-déli közlekedési folyosó Magyarországon halad át, közölte Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter. A folyosó a döntés nyomán a szlovákiai Zsolnán át, a Budapest-Eszék-Szarajevó-Ploce vonalon jut el az Adriáig.
Vágólapra másolva!

A magyar rész 260 kilométer hosszú lesz, és Parassapusztától a Vác-Budapest-Dunaújváros-Ivándárda szakaszon halad, mondta Csillag István egy hétfői sajtókonferencián. A miniszter elmondta: mintegy 300 milliárd forintba kerül az észak-déli folyosó 2007-től megépítendő 84 kilométeres, a 2-es autópálya Parassapusztától Budapestig tartó szakasza, illetve az M6-os autóút Dunaújváros-Ivándárda szakaszának 100 kilométer hosszon autópályává alakítása. Ennek 85 százalékát finanszírozza az Európai Parlament döntése alapján az unió kohéziós és strukturális alapja.

A jelenleg megfigyelői státusban Brüsszelben tartózkodó Gurmai Zita szocialista képviselőnek oroszlánrésze volt abban, hogy a magyar szakasz észak-déli európai autópálya részévé váljon, mondta Csillag István.

Az Európai Parlament ülésén 385 igen és 52 nem szavazat mellett fogadták el a javaslatot. Az eredeti elképzelések szerint az autópálya Zsolnáig jutott volna, ám az Európai Parlament által március 11-én elfogadott módosítás már tartalmazza annak továbbvitelét Budapesten keresztül a horvát-magyar határig, mondta Gurmai Zita. Ezzel egy öt országot összekötő észak-dél irányú tengely jön létre, amely a lengyelországi Gdansktól a horvátországi Plocéig vezető autópályát jelenti, a képviselő szerint.