A Toro Rosso idén V10-es Cosworth erőforrásokat használ, a 2007-es szezonra viszont a független beszállító helyett a Ferrari lehet a befutó, feltéve, ha a Red Bull rá tudja venni az olaszokat, hogy a jövő év végéig szóló szerződésükön módosítsanak. Az energiaital-gyárosok első számú csapata ugyanis azon van, hogy a jövő évet a világbajnok Renault motorjaival kezdhesse meg.
A két istálló főnöke, Dietrich Mateschitz szerint azonban egyelőre nincs végleges döntés. "Nem tudom egyesek, miért lovagolnak ennyit ezen a témán. A motor is csak egy alkatrész, az a lényeg, hogy minden autóban legyen egy. Véleményünk szerint körönként maximum két tizedmásodperces különbség lehet az egyes erőforrások közt."
"Egyébként a Renault és a Ferrari hajtóművei szinte azonosak. A franciák mellett talán az alacsonyabb üzemi hőmérséklet és a benzintakarékosság szól. A Ferrari persze más területeken behozza ezt a kis hátrányt"- mondta Mateschitz.
A Toro Rossóhoz viszont jól passzolna az ágaskodó lovacskás márka nyolchengerese, legalább is a Red Bull-guru szerint: "Egy olasz csapathoz, melynek olyan remek hazai pilótája van, mint Vitantonio Liuzzi, nagyszerűen illene a szintén itáliai Ferrari motor."
Erre persze még Maranellóban is rá kell bólintania egy-két illetékesnek, de Jean Todt, a vörösök csapatfőnöke korábban már kijelentette, nem lenne ellenvetésük a Toro Rossóval létesítendő kapcsolat ellen sem, bár korábbi megállapításuk szerint a 2007-es idény végéig a Red Bull Racinget látják el egységeikkel.
Jövőre a "vörös bikák" előrébb léphetnek a csapatok közti ranglétrán: "A Toro Rossónak Vitantonio Liuzzi és Scott Speed személyében két villámgyors versenyzője van. A konstrukció eddig is versenyképes volt, és egy jó motorral 2007-től a gárdával komolyan kell majd számolniuk a vetélytársaknak" - mondta az osztrák milliárdos.
Mateschitz azt is elmondta, hogy az úgynevezett "A" csapat, a Red Bull Racing esetében is már a 2007-es esztendőre koncentrálnak. Ennek egyik legfőbb jele, hogy a gárda már a jövő évi felállását is kihirdette: Coulthard csapattársa az ausztrál Mark Webber lesz. A motorkérdés még itt sem dőlt el, de az osztrák tulajdonos szerint a hátralévő futamok eredményeinek már nem lesz hatása a döntésre.