Berger: Vettel más szintet képvisel

Vágólapra másolva!
Idén a szokásosnál nagyobb volt a pilótamozgás a csapatoknál szezonközben, és még nincs is vége az évadnak. A Toro Rosso az egyik istálló, amely már a Magyar Nagydíjon is más felállásban szerepelt, mint a szezonnyitón. Az olaszok Scott Speed helyére a társtulajdonos Gerhard Berger által is nagyra tartott Sebastian Vettelt szerződtették.
Vágólapra másolva!

Azóta már eldőlt az is, hogy jövőre Vitantonio Liuzzi is másik munkáltatót kereshet magának, hiszen a csapat pénteken jelentette be hivatalosan is, hogy 2008-ban Sébastien Bourdais lesz Vettel márkatársa.

Idén eddig a Toro Rosso egyetlen pontot sem szerzett, és a legtöbb esetben a célba érés is nehézséget okozott a pilótáknak. Ennek egyik oka, hogy a konstrukció nem éppen versenyképes, de Berger szerint a problémának más oka is van.

"Technikai problémáink voltak, de sajnos a pilótáinkkal sem voltunk megelégedve"- kezdte Berger egy osztrák lapnak adott interjújában. "Azokon a futamokon, ahol pontot szerezhettünk volna, a versenyzőink kudarcot vallottak. Ezen mindenképpen változtatnunk kellett, emiatt a Forma-1-hez nem elég jó Speednek mennie kellett"- folytatta a Toro Rosso 47 éves résztulajdonosa.

Speed helyére az istálló Sebastian Vettelt szerződtette, aki a Magyar Nagydíjon ült először a Toro Rosso versenyautójában, mégis célba ért. A nagy tehetségnek tartott német pilótával Berger is elégedett: "Sebastian más szintet képvisel. Ahogyan elemzi az autót, és a mérnökökkel beszél, egyértelműen látszik, hogy ő egy másfajta versenyző."

A kiscsapat idén eddig pont nélkül áll, ám a tervek szerint már a Williamsszel kellene csatáznia, de ettől egyelőre jócskán messze van. Ráadásul a tavalyi évhez képest a Super Aguri is sokat lépett előre, így nem sok remény van a feljebb kapaszkodásra.

Az pedig, hogy a Toro Rosso pilótái önerejükből pontot szerezzenek vagy dobogóra álljanak, jelenleg egyáltalán nem reális elképzelés: "A Toro Rossónál 150 ember dolgozik, míg a nagycsapatoknál körülbelül 600-1000 közötti a létszám. Igaz, a Honda is megközelítőleg 800 dolgozót foglalkoztat, a teljesítményt tekintve mégis a mi szintünkön van"- fejtegette a nehézségek okait az egykori pilóta, aki szerint a Forma-1 továbbra is egy feneketlen kút, ha jó eredményt akar valaki, akkor rengeteget kell áldoznia rá.