Ezért bűzlenek sokan a buszon

2015.06.25. 14:36

Tízből nyolc magyar nő vásárol legalább havonta valamilyen kozmetikai terméket. A magyar nők árérzékenyebbek a nyugat-európaiaknál, de tudatosan is döntenek. Magyarországon a vásárolók fele havonta 2500 forintot költ kozmetikumokra.

Tíz magyar nőből nyolc vásárol legalább havonta szépségápolási terméket, 57 százalékuk pedig havi legalább 2500 forintot fordít kozmetikumokra – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett friss reprezentatív kutatásból.

Tízből egy ember hetente vesz kozmetikumot

Ami a vásárlási gyakoriságot illeti, a válaszadók 10 százaléka legalább heti rendszerességgel tesz tusfürdőt, dezodort, krémet, testápolót és hasonló termékeket a kosarába,  28 százalékuk havonta több alkalommal, míg 46 százalék egy hónapban körülbelül egyszer. Elenyésző arányban vannak azok – 16 százalék –, akik ennél ritkábban vásárolnak kozmetikumokat.

A magyaroknál az ár dönt a kozmetikumok vásárlásakorForrás: Thinkstock

Vásárlásnál elsősorban az árcímke alapján döntenek a magyar nők, emellett a termékek összetételét és eredetét is kiemelten nézik: a válaszadók 83 százaléka jelölte meg az árat fontos vagy nagyon fontos döntési szempontként, a kozmetikumok összetevőit 72 százalékuk értékelte hasonlóképpen.

Így veszünk kozmetikumokatForrás: CD

Érdekesség, hogy a magyar nők csupán felének a döntését befolyásolja jelentősen a márkanév, míg körülbelül harmaduknak fontos csupán a választásnál a csomagolás, illetve a termék kinézete.

A magyarok fele havonta 2500 forintot költ testápolóra, tusfürdőre és egyéb kozmetikumokraForrás: AFP/Yoshikazu Tsuno

Nemcsak az árat nézik meg a magyar nők, hanem összességében is odafigyelnek arra, mennyit költenek szépségápolási termékekre. Erre utal legalábbis, hogy a vásárlók 43 százaléka havi 2500 forintot vagy annál kevesebbet, míg 40 százalékuk 2500 és 5000 forint körüli összeget tud kozmetikumokra költeni. Ötezer forintnál többet csak a magyar nők 17 százaléka ad ki havonta szépségápolási cikkekre. 

Az osztrákoknál nem az ár dönt 

A CD tavaly Ausztriában is felmérte a nők vásárlási preferenciáit, ott némileg mást mutattak az eredmények. Nyugati szomszédunknál az ár csak a negyedik legfontosabb döntési kritérium volt, és megelőzték a termék összetételével összefüggő olyan szempontok, mint a bőrtípusnak való megfelelés, az illat vagy a termék hatékonysága.