Sok magyar vásárol a boltban, aminek David Beckham lesz az arca

Vágólapra másolva!
Nemzetközi márkanagykövet lesz az Alibaba techvállalatnál David Beckham. Victoria Beckham férje a kínai óriáscég Magyarországon is ismert divíziójával, az Aliexpress-szel kötött megállapodást.
Vágólapra másolva!

Az egykori világklasszis labdarúgó David Beckham legújabb reklámszerződése alapján az Alibaba vállalatcsoport Magyarországon is ismert Aliexpress nevű kiskereskedelmi platformjának "nemzetközi márkanagykövete", azaz reklámarca lesz. Sem Beckham környezetében, sem az Alibabánál nem hozták nyilvánosságra a megállapodás részleteit, és így annak értéke sem ismert. Az Aliexpress által kiadott közleményben pusztán annyi áll, hogy az eddigi legnagyobb ilyen jellegű megállapodásuk.

Los Angeles Galaxy v Inter Miami CF
David Beckham az Aliexpress márkanagykövete lesz
Fotó: Getty Images via AFP / Getty Images via AFP/2021 Getty Images

Beckham és a kínai online kiskereskedelmi vállalat szerződéskötése nem véletlen. A CNBC összeállításából kiderül, hogy legalább két fontos tényező húzódik mögötte. Az egyik általában véve a piaci versenyhez köthető: 

a korábban a kínai online kiskereskedelmi platformok között meghatározónak számító Aliexpress-nek legalább két kihívója van, és minden elérhető adat arra mutat, hogy mindkettőt komolyan kell venniük. 

Az egyik a szintén kínai hátterű Temu, a másik pedig a főként ruházati termékekről ismert, ám magát szintén jelentős piaci szereplővé felküzdő Shein. Ráadásul az utóbbi hónapokban a vásárlók és a gazdasági újságírók figyelme is inkább a Shein és a Temu versenye felé fordult, miközben az Alibaba és az Aliexpress körüli fejleményekről alig esett szó.

A másik szezonális jellegű: 

június közepén kezdődik az UEFA szervezésében a 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság, amely a párizsi olimpia előtt az egyik legfontosabb sportesemény az évben. 

Az Aliexpress pedig ott van azon kínai cégek sorában, amelyek szponzorációs és reklámszerződésekkel járulnak hozzá az Európán kívüli országokban is nagy érdeklődéssel kísért bajnokság lebonyolításához. Az egykori angol világsztár labdarúgó szerepeltetése pedig egyben erőteljes válasz is a Temunak. A konkurens ugyanis az amerikai Super Bowl mérkőzésein tűnt fel reklámozóként, hogy még jobban beágyazza magát a világ legnagyobb fogyasztói piacán, az Egyesült Államokban.

Az Aliexpress az UEFA-val kötött megállapodás pénzügyi részleteit sem osztotta meg, csupán annyit közölt, hogy 

eurómilliókban mérhető a ráfordítás,

amit főként a vásárlóknak nyújtott kedvezmények és exkluzív ajánlatok formájában jelenítenek meg. Nem meglepő, hogy a mobilapplikációjukat használók körében nyereményjátékot is indítanak majd, az abban vásárlók a bajnokság mérkőzéseire nyerhetnek belépőjegyeket. 

A promóción túl ez a lépés szintén a Temu elleni erőfeszítések sorát gyarapítja, mivel a konkurens sikerét jelentős részben annak köszönheti, hogy a vásárlók nagy része applikáción keresztül rendel termékeket, melyek gyakran olcsóbbak így, mint böngészőn keresztül rendelve.

Aliexpress, app
Az Aliexpress-nek lépnie kell, hogy tartani tudja a versenyt a Temuval és a Shein-nel
Fotó: CardMapr.nl / Unsplash

Az 50. születésnapjára készülő Beckham vállalata az utolsó elérhető, 2022-es adatok szerint 72,6 millió font, azaz nagyjából 32,5 milliárd forint bevételt ért el.  Az Aliexpress eladásai 45 százalékkal emelkedtek a 2024 első három hónapjában, összevetve a tavalyi év azonos időszakának adataival. A cég az első negyedévre 27,45 milliárd jüanról jelentett - igaz, vesztesége egy év alatt majdnem a duplájára, 4,1 milliárdra nőtt.

Az Aliexpress 2022-ben Dél-Koreában kezdett komoly reklámtevékenységet, ott egy hazájában nagyon népszerű színésszel kötöttek megállapodást. Idén a Közel-Keleten kezdtek kampányba.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!