Világmárkák népszerűsítik a nők öncsonkítását

Dr Martens, LMBTQ bakancs

888
Vágólapra másolva!
Népszerű márkákat "teljesen erkölcstelennek" minősítettek, amiért reklámkampányaikban olyan emberek karikatúráit használják, akiknek eltávolították a mellét.
Vágólapra másolva!

A Costa Coffee, az Oxfam, a Dr. Martens és a Stonewall olyan rajzokat mutatott be vagy népszerűsített, amelyek androgün (teológiai-ontológiai kifejezés, amely szerint az ember eredetileg kétnemű) kinézetű karaktereket ábrázoltak, akiknek mindkét mellét eltávolították.

Maya Forstater nőjogi aktivista, a Sex Matters nevű emberi jogi csoport vezetőségének tagja, felháborodottságát fejezte ki a műalkotások miatt.

– írta a Twitteren.

A téma azután került előtérbe, hogy a Costa Caffee egyik furgonján olyan hirdetés jelent meg, amely egy kék hajú szörföst ábrázol, akinek mindkét mellét eltávolították és kávét iszik.

A Costa a "befogadás és a sokszínűség" népszerűsítése érdekében megvédte a reklámját, ám a közösségi médiában "durvának, felelőtlennek" és "teljesen őrültnek" bélyegezték, miközben a vállalat bojkottálására hívták fel a figyelmet.

Eközben a Dr Martens – amely egykor a skinheadek és punkok kedvenc lábbelije volt – lett a legújabb vállalat, amely a transzneműek műtétjét támogató csizmák népszerűsítése miatt került a felháborodás középpontjába.

A reklámban egy topless pár egyedi, szivárványszínű csizmát ajándékozik egymásnak, az egyik rajzfilmfigura mellei alatt hegek látszódnak – ami köztudottan a melleltávolító műtétek ismertetőjegye.

Az LMBTQ-barát csizmát – amelyet egy magát "queer illusztrátornak" nevező művész tervezett – a múlt héten reklámozták a cég Instagram-fiókján, ami szintén heves vitát váltott ki a vásárlók és a közösségi média felhasználói között.

Egyesek azzal vádolták a Dr. Martenst, hogy "a nők megcsonkításán nyerészkedik", és a cég bojkottját sürgették.

Az év elején a Stonewallt bírálták, amiért olyan karácsonyi képeslapokat árult, ami „a kettős masztektómiát dicsőítették a fiataloknak".

A "Boldog ünnepeket" feliratú ünnepi kártya három androgün kinézetű embert ábrázolt, akik közül

az egyiknek masztektómiából származó hegei voltak.

Forstater nőjogi aktivista pedig a Twitteren népszerűsítette Harry Woodgate – Stonewall könyvdíjjal kitüntetett – Nagyapa büszkesége című könyvét.

Az illusztrált gyermekkönyv, amely "a közösség erejét és az LMBTQ történelem fontosságát ünnepli", különféle rajzokon ábrázolja a Pride gyűlésen felvonuló embereket – köztük egy olyan személyt is, akin dupla masztektómiából származó hegek vannak.

A Dr Martens szóvivője a következőket mondta a MailOnline érdeklődésére:

"A Dr. Martens közösségben mindig is elfogadtuk a sokszínűséget. Büszkék vagyunk arra, hogy támogatjuk a csapatunkat, a viselőinket, valamint a kreativitást és a kifejezés szabadságát."

A Costa, a Penguin, az Oxfam és a Stonewall nem reagált a megkeresésükre.