Empires: Dawn of the Modern World

Vágólapra másolva!
A Stainless Steel felbátorodva az Empire Earth sikerén, no meg nem utolsó sorban az Activisionnel kötött megállapodáson, egy újabb stratégiai játék, az Empires: Dawn of the Modern World fejlesztésébe kezdett.
Vágólapra másolva!


A játékban a történelemnek mintegy ezer esztendős periódusa kerül feldolgozásra, öt részletben. A játékos először a sötét középkorban csillogtathatja hadvezetői képességét, majd fokozatosan jut el egészen a második világháború modern fegyvereiig. Görögök és rómaiak most nem lesznek, de őket kivesézhettük az Empire Earthben.

Az eredeti Empiret nem sok kritika érte és érhette, de mindenképpen ezek közé tartozott, hogy nem építhettünk elég hatalmas hadseregeket, és a térképek sem voltak elég nagyok. Az Empires: Dawn of the Modern Worldben a fejlesztők ígérete szerint tényleg hatalmas seregeket vezethetünk hadba, de a csaták kimenetele nem fog a szerencsén múlni, ami könnyen előfordulhatna a sok egység nehéz áttekinthetősége miatt.

Vannak amolyan tipikus civilizációk, melyek szinte minden történelmi stratégiai játékban feltűnnek. Közéjük tartoznak a spártaiak, rómaiak, franciák, németek, spanyolok, angolok, és így tovább. Evvel nem is lenne sok baj, de gyakran elhangzik az a jogos vád, hogy ezen nemzetes egységei külsejükben, de néha még abban sem térnek el egymástól. Az Empires: Dawn of the Modern World fejlesztői semmiképpen sem akarnak ebbe a hibába esni, ezért minden egyes nemzetnek teljesen egyedi megjelenítésű, egyedi statisztikákkal, sajátos előnyökkel és hátrányokkal rendelkező egységei lesznek. Hogy milyen civilizációk fognak a programban szerepelni, az még nem ismert, de a tipikusak most sem fognak hiányozni.

A különleges képességekkel és eltérő statisztikákkal rendelkező egységek használata magában hordozza annak veszélyét, hogy felborul a játékegyensúly, vagyis egyik néppel jóval könnyebben fogunk győzelmet aratni, mint a másikkal. A Stainless műhelyében azonban gondoltak evvel a problémával is, és aprólékos végigböngészték a technológiai fákat, hogy véletlenül se váljon túl tápossá valamelyik nemzet.

A programban több kampány végigjátszására is lehetőségünk lesz, melyek mindegyike egy nagy hadvezér, vagy történelmileg fontos személyiség köré fog épülni. Az említett hadvezérek mellett persze a küldetésekben más hősök is szerepet kapnak, kik fejlődésén alapvetően fog múlni a hadjáratok sikere.

A grafika területén ismét az eredeti Empiret kell előhoznunk, mely esetében valljuk meg, volt min javítani. Javítottak is a Stainless fejlesztői, és a folytatás esetében már aligha emelhetnek kifogásokat az igényes játékosok. A kamerát teljesen körbeforgathatjuk, illetve tetszőleges ráközelíthetünk az egyes unitokra. Ezek mellett láthatóak lesznek a katonák lábnyomai, a szekerek és autók, illetve tankok nyomai, és nem utolsó sorban ádáz harcok után vér fogja áztatni a harcmezőt.

A program fejlesztése még javában tart, így a fejlesztők sem vették a bátorságot, hogy konkrét megjelenési dátumról beszéljenek. Mindenesetre nincsenek könnyű helyzetben, hogyha az Empire Earthot akarják felülmúlni, de reméljük, hogy sikerül ez a bravúr.

Rendszerkövetelmény: még nem ismert.