Továbbra is az élvonalban a Team Hungary

Vágólapra másolva!
2005-re is elfogadták az első és egyetlen magyar MotoGP csapat, a Team Hungary nevezését a világ legjobbjai közé. Ez óriási érdem idősebb Tóth Imrének, aki megalapította és fogalommá tette ezt a magyar névvel, nemzeti színekben versenyző, folyamatosan bővülő, fejlődő és szépülő csapatot, amelyre méltán lehet büszke az ország. Immáron harmadik éve vehetnek részt a nemzetközi motorozás világbajnoki futamain - a változásokról kérdeztem Tóth Imit, a csapat első számú versenyzőjét.
Vágólapra másolva!

- Milyen motorral versenyzel jövőre?
- Jövőre is hűek maradunk a nagy múltra visszatekintő márkához, az Apriliához. Amely a 125-ös kategóriában idén is konstruktőri világbajnokságot nyert. A csapattársammal együtt mindketten Apriliával állunk rajthoz ebben a kategóriában.

- Jövőre ki lesz a csapattársad?
- Nemzetközi elismerésnek tekintjük, hogy az idén már több versenyző és több szerelő is jelentkezett a csapathoz. A jelentkezők közül Robbin Harmsra esett a választás, aki világbajnoki (2003; 2004;) és apriliás (2003 Seedorf) múltja miatt nagyon jó döntésnek tűnt. Egy hónapnyi tárgyalás után az előmegállapodás megköttetett. Azonban Robbin Harms menedzsere, unfair módon december 10-én hajnalban e-mailben közölte, hogy előző este végleges szerződést kötött egy másik csapattal. Mindezen döntését a személyes ismeretség hiányára alapozta, pedig a megbeszéltek szerint 11-én érkeztek volna Budapestre végleges leszerződés, illetve ismerettség céljából. Tehát mondvacsinált okok miatt csapattárs nélkül maradtam három nappal a válsztási konferencia előtt, ahol végleg döntenek a csapatok, illetve a versenyzők elfogadásáról. Így újra felvettük a kapcsolatot a korábban jelentkezett versenyzők közül azokkal, akik a leginkább megfeleltek. Öt versenyzőre szűkült tehát a kör, akiknek ultimátumot kényszerült adni a csapat, hogy még aznap dönteniük kell. Hárman közülük azonnal igent mondtak, így hirtelen a bőség zavara állt fent. Végül a svájci születésű Vincent Braillardra esett a választás, ő felelt meg leginkább a világbajnoki előírásoknak.

- Mit lehet tudni róla?
- Vincent Braillard 19 éves, mint én, ami nagyon nagy előny számunkra. Idén az Európa-bajnokságban összesített nyolcadik lett a spanyol TMR Competición csapatban. A legjobb helyezése a negyedik hely volt Vallelungában, ami egy elég nehéz pálya. Az utolsó két spanyol bajnoki futamon már Apriliával indult (de sajnos mindkét versenyen megállt a motorja). Azonban elmondása szerint sokkal jobban feküdt neki a gép, és a jerezi pályán eddig mért legjobb idejénél egyből két másodpercel jobbat ment. Sőt, a kvalifikáción második volt a vb-menő Simon Corsi mögött.

- Mi a helyzet a szerelőkkel? Ott is változás várható?
- Igen! A szerelőgárdát is megpróbáltuk a legjobb tudásunk szerint kiválasztani. Így esett a választás Roberto Baglionira, aki évtizedes MotoGP-s és apriliás múlttal rendelkezik. Több nagyobb névnek is szerelt már, mint pl.: Gramigni, Debbia, Reggiani, Waldman, Ballerini, Capirossi, Sakata, Alzamora, Nieto, Olive, Pedrosa, Chechinello. Ezek a nevek igen jó ajánlólevélnek bizonyulnak, és Baglioninak célja tanítani is a versenyzőket. Persze a puding próbája az evés, de az egész csapat nagyon bízik a tudásában, és már nagyon várjuk a teszteket. A szerelőcsapat is világbajnoki szinten már tapasztalt szerelőkből fog állni. A 2004-es szerelők közül csak a saját telemetristámat tartottuk meg. Bővült a szerelőcsapat is, jövőre már a nagyobb csapatokhoz hasonlóan minden motorhoz két szerelő, egy telemetria-mérnök és egy segédszerelő dukál. És természetesen a főszerelő, aki felügyeli mindkét motort.

- Te vagy a megalakulásotok óta a Road RacingTeam Hungary magyar képviselője. Mint a csapat első számú pilótája, hányas rajtszámmal fogsz nekivágni a következő évi versenysorozatnak?
- Vincent a 26-os rajtszámmal, én pedig új, 45-ös rajtszámmal fogok indulni a 2005-ös szezonban, amitől nagyon pozitív eredményeket várunk!

- Lehetséges, hogy a Team Hungary valamikor több versenyzőből fog állni?
- Természetesen céljaink között szerepel, sőt már idén is gondolkodtunk a bővítésen, de végül két versenyzővel indulunk.

- A csapat tervezi-e a felsőbb kategóriában való részvételt?
- Természetesen igen, nem csak a csapat, de én is feljebb akarok lépni. Idén Baldolinivel és Giansantival álltunk komolyabb tárgyalásban 250 köbcentis kategóriára gondolva. Talán majd jövőre...

- A 2005-ös évben milyen helyezéssel lennél elégedett?
- Elsővel :-) Nem szeretek azonban jósolni. Meglátjuk... Mindenesetre sokkal jobbat várok az ideinél!!! Szurkoljatok!

Totos

www.motorsokk.hu