Hajrá a csapataranyért - Katalán rali

Vágólapra másolva!
Péntektől a vb-szezon utolsó előtti futamát, az aszfaltos Katalán ralit rendezik WRC-körökben, különösebb izgalmakra ne számítsunk. Sokkal érdekesebbek a friss hírek, mint például az, hogy a Citroen alig vonul vissza, 2007-re sietve visszatér.
Vágólapra másolva!

Megvan a 2006-os versenynaptár

Szóval a 41. Katalán rali következik, a 16 futamból álló vb-sorozat 15. állomása, aszfaltos, rettentő gyors aszfaltos. Ha esik, borulhat a papírforma (akkor támadhatnak a pirellisek). Idén új a szakaszok egy része (a központ Lloret de Mar helyett délebbre van - Tarragona, Salou). Amelyből nyolc féle, amúgy 15 lesz, 358,75 km a gyorsasági, az össztáv 1341,56 km. Tavaly az észt Markko Märtin (Ford) nyert Grönholm és Sainz előtt. A közelmúltban meg:

2003: Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC)
2002: Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC)
2001: Auriol (francia, Peugeot 206 WRC)
2000: McRae (skót, Ford Focus WRC)
1999: Bugalski (francia, Citroen Xsara WRC)
1998: Auriol (francia, Toyota Corolla WRC)
1997: Mäkinen (finn, Mitsubishi Lancer)
1996: McRae (skót, Subaru Impreza)
1995: Sainz (spanyol, Subaru Impreza)
1994: Bertone (olasz, Toyota Celica)
1993: Delecour (francia, Ford Escort)
1992: Sainz (Toyota Celica)

Egyéniben ugye már Japánban eldőlt minden, a francia Sebastien Loeb (Citroen) megvédte címét, és már kétszeres világbajnok. Legutóbb, Korzikán is ő nyert, persze most is ez a célja. Plusz az, hogy a belga Francois Duvallal karöltve zsinórban harmadik konstruktőri elsőségéhez segítse a Citroent. Az előny 30 pont a PSA-konszertesó Peugeot-val szemben, úgyhogy gyakorlatilag megvan, és kész.

A Citroennel kapcsolatban viszont az az érdekes, hogy az FIA-üléssel párhuzamosan hamar be is jelentették: 2007-ben visszatérnek. C4-gyel. Azaz Loeb jövőre minden bizonnyal privát Xsarával folytatja, jaj a gyári Fordoknak, Subaruknak, mindenkinek...

No, a Peugeot-nál Grönholm és Bernardi, a Fordnál Gardemeister és Kresta, a Subarunál Solberg, Sarrazin és Atkinson, a Mitsubishinél Rovanperä, Galli és Panizzi, a Skodánál Schwarz és Bengue indul. Ahogy Korzikán. A különbség annyi, hogy a Mitsubishinél nem Panizzit, hanem Gallit nevezték gyári pontszerzőnek, fura. Nevesebb privátok WRC-vel: Sola, Hirvonen, Warmbold (Ford), Pons (Citroen), Vouilloz, Kopecky (Skoda).

JWRC-ben ez a záróra, ketten küzdenek a bajnoki címért: Sainz mester pártfogoltja, a spanyol Dani Sordo (Citroen C2), illetve a brit Guy Wilks (Suzuki Ignis, majd Swift). Előny, nyolcpontos előny Sordónál, szóval nagyon neki áll a zászló. És akkor abszolút a Citroené lesz ez a raliévad.

Hát, amikre még figyelgethetünk: 71-71 ponttal áll mostan Solberg és Grönholm, csata az egyéni ezüstért, valamint a kostruktőri bronzért (Ford-Subaru 93-89). Meg hátha valaki megmutatja, hogy. Van élet, tudás, technika Loebön és Citroenen túl is. Éljen a naivitás!

ki