Törvényen kívül - nyerteseink!

Vágólapra másolva!
A Prodigy minden kétséget kizáróan kiérdemelte helyét az elektronikus zene legnagyobbjai között. Összetéveszthetetlen hangzásvilágot teremtett, rengeteget tett az irányzat népszerűsödéséért, művészi finomkodás és klasszicizmus helyett punkosan közelítve a zenéhez. Megjelent az eddigieket összegző best of-CD és -DVD, Their Law címmel. Megvannak a nyertesek!
Vágólapra másolva!

Tizenöt évnyi munkásság, négy slágerlistákat ostromló album, számtalan koncert, melyből a legnagyobb százezer rajongó előtt zajlott, és mindenki által ismert slágerek - kevés öntörvényű punkzenekar tudhat ennyi sikert magáénak. Ugyancsak ritka, hogy ilyen gyönyörű kiállítású CD-t és DVD-t vehetünk a kezünkbe, melyek ráadásul páratlanul jól kiegészítik egymást. A Their Law egyszerűen fantasztikusra sikerült.

A nyolcvanas évek végén a zenei megújulást és új utakat kereső elektronikus zenei kisérletezők javarészt illegális rave-eken gyűltek össze hétvégéről hétvégére. A "rave" ugyan kikopott már a mai szóhasználatból, de fontos gyökere volt a ma már több stílussá szétpattant elektronikus tánczenének. Ez időszakban született a Prodigy: egy zenész, két táncos és egy mc először a londoni Labyrinth szórakozóhelyen lépett fel, néhány barát előtt. A fellépést hamarosan a What Evil Lurks című kislemez követte, majd egy koncert az akkoriban csúcsot jelentő Raindance fesztiválon.

Az induló együttest nagyban segítette, hogy amikor 1992-ben megjelent első lemeze, az Experience, a rave-eken népszerű elektronikus zenei hangzás egyre elfogadottabb lett a populáris mainstream zenében is. Az akkor szokásos bakelitlemezes dj-ken keresztüli promóció helyett azonban a Prodigy más utat választott: akár egy punkeggyüttes, zenekari fellállásban, turnéval népszerűsítette anyagát.

Ez nagyon jó választásnak bizonyult, mert amikor a rave-szcéna szinte egy csapásra szétröppent, az 1995-ben megjelenő Music for the Jilted Generation sikeres tudott lenni, mert fejlődést jelentett az akkori elektronikus zenéhez képest. Ezen időszak egyik emlékezetes eseménye, amikor egy Glastonburyben rendezett rockfesztiválon az elektronikus zenét egyedül képviselő Prodigy színpadát megrohamozták a rajongók, otthagyva az akkori legfontosabb fellépőt, az Oasist.

A koncertek közötti pihenőben születtek meg a Prodigy legnagyobb slágerei, melyek az 1997-ben megjelent The Fat of the Landet minden idők egyik legsikeresebb albumává tették. Az együttes a mainstream vonalon is világhírű lett, a tengerentúli sikerek egyértelműen bizonyították a tagjai tehetségét. Eljutottak Bejrútba, Szerbiába, sőt százezer rajongó előtt játszottak a Vörös Téren.

Ezután hét év pihenő következett az együttes számára, ezen időszak alatt csak egy mixlemez jelent meg, Liam Howlett producer válogatásából. Nemrég, 2004-ben jött ki az Always Outnumbered Never Outgunned, amely az immár klasszikus Prodigy-stílus vonalába illeszkedve még kifinomultabb zenei produkciót mutat.