Csökkenő eredmény a Synergonnál

Vágólapra másolva!
Jelentős árbevétel-növekedés jellemezte a Synergon Csoport működését 2006 első negyedévében a bázisidőszakhoz képest. A cégcsoport közel 100 millió forintos céltartalékképzés mellett 20 millió forintos adózott eredményt ért el.
Vágólapra másolva!

A Synergon Csoport 2006 első három hónapjában 5,23 milliárd forint értékesítési árbevételt ért el, ami 22 százalékos növekedést jelent a bázisidőszak értékesítési árbevételéhez képest - közölte a társaság kedden a Budapesti Értéktőzsde honlapján.

A csoport árbevétel-növekedését elsősorban az anyavállalat generálta. A Synergon és a SAO együttesen 30 százalékkal növelte árbevételét, ami jórészt a távközlési szektor széles sávú hálózatainak bővítése kapcsán jelentősen bővülő igényeknek, valamint az államigazgatás egyszeri eszközmegrendeléseinek köszönhetőek.

Az első negyedévben stabil megrendelés-állományt biztosított a biztosítási és pénzügyi szektor is, ugyanakkor az ipar és szolgáltatás szektorban a tavalyinál kevesebb áthúzódó szerződés hatására ebben az első negyedév során kevesebb árbevétel termelődött. A társaság az önkormányzati szektorban az előző év előkészületei után 2006 elején jelentős, az uniós strukturális alapokból finanszírozott projekteket nyert el. A leányvállalatok közül a cseh Infinity lényegesen felülmúlta a tavalyi év elején mutatott teljesítményeit: a cseh tagvállalat 13 százalékkal magasabb árbevételt ért el, miután nagyobb szolgáltatásarányú projektjei révén növelni tudta fedezethányadát, nyereség azonban egyelőre nincs. A horvát Span ebben a negyedévben szintén veszteséges lett, ami egyrészt a második negyedévre áthúzódó megrendeléseknek, másrészt annak tudható be, hogy a horvát társaság piaci pozícióinak megőrzése érdekében olyan államigazgatási projekteket is elvállalt, amelyek minimális fedezettel rendelkeznek.

A Fibex eredményeit átmenetileg rontotta az a tény, hogy a kedvezőtlen időjárás miatt a kábelezési munkák a vártnál később indultak el, ugyanakkor a várható idei növekedési várakozások miatt szükségessé váló létszámbővítésre már ebben a negyedévben megtörtént. A negyedév során a terveknek megfelelően kettévált a csoport és az anyavállalat vezetése, az új vezetők irányításával pedig megkezdődött a Synergon Csoport következő három évre vonatkozó stratégiájának kialakítása. Az új stratégia kulcselemei: a piaci átlagot meghaladó növekedés és magasabb eredményszint elérése, a csoportszintű szinergiák kihasználása, valamint az előzőekhez kapcsolódóan a csoportszintű termék- és szolgáltatáskör újradefiniálása. Az új, középtávú stratégiát a Synergon a több körben zajló stratégiaalkotási folyamatot követően, várhatóan szeptemberben hozza nyilvánosságra.

A beszámolási időszakban a cégcsoport árbevételéből és közvetlen költségeiből számított fedezettömeg az előző időszakhoz képest 5 százalékkal 1,52 milliárd forintra nőtt. A teljesítményt a Span-on kívül az összes tagvállalat kedvező irányba befolyásolta. A 29 százalékos realizált fedezethányad az előző évhez képest 5 százalékos csökkenést jelent. Az elmozdulást az értékesítés összetevőiben történt változás okozta, ugyanis az alacsonyabb fedezetet eredményező termékértékesítés nagyobb részt képviselt a teljes forgalomból, mint a bázisidőszakban.

A működési költségek4 százalékos növekedést mutattak. 2006 első három hónapjában, ez a költségtétel 1,468 milliárd forintot ért el. A működési költségek közül a munkaerő, az üzemanyag, a szakértői díjak, és fenntartási költségek okozták a változást.

A pénzügyi műveletek nettó eredménye 2006 első negyedévében 38 millió forint volt, amit a jelentős forint és idegen deviza árfolyam-ingadozás okozott, és a tárgyidőszakban teljesített követeléseken és kötelezettségeken keletkezett. A Synergon csoport, anyavállalatra jutó, kisebbségi részesedést nem tartalmazó adózás utáni eredménye 2006 első negyedévében 20 millió forint lett, szemben az egy évvel korábbi 81 millió forinttal.