Több millió euró a Metro vesztesége

Vágólapra másolva!
A német Metro AG kiskereskedelmi hálózat az első negyedben a szakértői becsléseket felülmúló, 15 millió eurós veszteséget szenvedett el. Az árbevétel ugyanakkor valamelyest növekedett is, és a vállalat megerősítette az év hátralévő részére vonatkozó terveit.
Vágólapra másolva!

A düsseldorfi társaság, amely a Galeria Kaufhof, a Saturn és a MediaMarkt hálózatok, a Metro Cash & Carry és a Real, valamint az Extra üzletek működtetője, a január-március közötti időszakban 15 millió eurós veszteséget könyvelt el, szemben az egy évvel korábbi 12 millió eurós veszteséggel. A szakértők 8 millió eurós veszteségre számítottak.

Az árbevétel 7 százalékkal 15,6 milliárd euróra nőtt, szemben az egy évvel ezelőtti 14,6 milliárd euróval főként a társaság külföldi üzleteinek jó teljesítménye következtében. A Metro -üzletek külföldön 12,1 százalékkal nagyobb, 9,3 milliárd eurós forgalmat realizáltak, Kelet-Európában a forgalombővülés 21,6 százalékos volt.

A Metro az idén több mint 6 százalékos forgalombővülés mellett az adózott eredmény 6 és 8 százalék közötti javulását várja. A tavalyi forgalom 64,3 milliárd eurót, az adózott eredmény 2,1 milliárd eurót tett ki.