Problémákba ütközik az Európai Unió által, a gumiabroncsok gyártásával kapcsolatos előírások betartása az ETRMA, vagyis az Európai Abroncs és Gumigyártók Szövetsége szerint. Az EU által előírt közlekedésbiztonsági, gyártástechnológiai és környezetvédelmi szabályok közül problémát okozhat a zajemissziós értékek további leszorítása.
A közösség ugyanis legalább további 67 százalékos zajcsökkentést írt elő az új fejlesztésű abroncsok esetében. Emellett a gyártóknak csökkenteniük kellene a gördülési ellenállást, minden abroncsot fel kellene szerelniük légnyomás-ellenőrző berendezéssel is. A feltételek teljesítése viszont a gyártók és a szövetség szerint nem lehetséges a közlekedésbiztonságot érintő kompromisszumok kötése nélkül.
Mivel az abroncs által keltett zaj frekvenciája - az autó sebessége mellett - szoros kapcsolatban áll a futófelület mintázatával, a gyártók úgy vélik, hogy az EU által elvárt mértékű zajcsökkentés erősen rontaná a gumi tapadását is, miközben éppen az egyik irányelv az volna, hogy növeljék az abroncsok vizes körülmények közötti tapadását.
A Transport & Environment nevű környezetvédő szervezet szerint a gyártók feleslegesen panaszkodnak az előírásokra, ugyanis jelenleg az eladott új abroncsok mintegy fele már megfelel a zajkibocsátási normáknak. A környezetvédő szervezet szerint évente körülbelül 50 ezer ember hal meg szívinfarktus következtében, és 200 ezernél pedig keringési zavarokat vált ki a zajterhelés, így létfontosságú a zaj csökkentése. Valószínűleg azonban a gyártók tisztában vannak a kockázatokkal, amelyeknél nem szorítható háttérbe a közlekedésbiztonság, így a gumik tapadása sem.