Fogadhatunk a Wizz Air vagy a Malév csődjére

Vágólapra másolva!
Senki számára nem jelent meglepetést, hogy Angliában szinte mindenre lehet fogadni a különböző irodákban. Az XL légitársaságo két héttel ezelőtti csődje óta a játékos kedvűek arra is fogadhatnak, hogy melyik légitársaság lesz a következő a sorban. Az Alitaliára már nem lehet fogadni, a legjobb odds-a pedig az Air Force One-nak van. A listán egyébként a SkyEurope, a Wizz Air és a Malév is ott van.
Vágólapra másolva!

A harmadik legnagyobb brit utazási irodaként számon tartott XL csoport, amelynek saját légitársasága, emellett több szakosított utazásszervező cége volt, néhány napja közölte, hogy áthidalhatatlan pénzügyi nehézségekkel küszködik, és csődgondnokság alá helyezte magát.

A vállalat, amely a külföldi üdülőhelyekre induló brit légijáratok 10 százalékát üzemeltette, 143 millió font (43 milliárd forint) adósság súlya alatt roppant össze. A cég 21 saját repülőgépe a csőd bejelentése óta nem szállhat fel, és emiatt az XL nem kevesebb mint 90 ezer utasa rekedt külföldön.

Forrás: MTI
Javultak az esélyek

Az eset a fogadóirodák figyelmét is felkeltette és egyikük - nevezetesen a Paddy Power - ezt a témát is felvette kínálatába. A cég honlapján főként sporteseményekre lehet fogadásokat kötni a futballtól a kriketten át egészen a lóversenyekig, de egy speciális rovatban kifejezetten furcsa fogadási eseményeket is találhatunk.

Többek közt lehet fogadni az új pápa személyére, vagy arra is, hogy ki lesz Westminster következő érseke. Az előbbi kategóriában a fogadóiroda szerint Angelo Scola kardinálisnak van a legnagyobb esélye, 6-1-es nyerési kiírással.

Szintén fogadások köthetők arra, hogy a Premier League csapatai közül mely klub szponzora szünteti meg az adott csapat támogatását leghamarabb. A két héttel ezelőtti angliai utazási irodai csőd után talán nem meglepő, hogy a Manchester City főszponzora, a Thomas Cook távozik elsőként, legalább is, ami az iroda tippjeit illeti. Ez persze már csak azért is valószínű, mert időközben tulajdonosváltás történt a klubnál és vélhetően az új abu-dzabi tulajdonos cégének neve virít majd a City mezén. Érdekes, hogy az amerikai kormány által megmentett óriásbiztosító, az AIG távozását a Manchester Unitedtől 8:1-es odds-szal kínálják fogadásra.

Ennél kicsivel komolyabb téma, az XL légitűrsasűg csődje kapcsán, hogy vajon melyik légifuvarozó húzza le a rolót következőnek. Jelenleg a FlyGlobespan csődje fizet a legrosszabbul, magyarul erre van a legnagyobb esély a fogadóiroda szerint. Ezt követi a madridi légikatasztrófában érintett Spanair, majd pedig az Air Berlin következik, bár utóbbira valószínűleg inkább felvásárlás vár.

Forrás: AFP
Igazán nincs nagy veszély

S, hogy mennyire nem veszik viccre a játékot a szervezők, jól mutatja, hogy sokáig az Alitalia állt az első helyen, de miután úgy fest, hogy a társaság tényleg nem kerülheti el a csődöt, már nem lehet fogadni rá. Ugyanígy a SkyEurope múlt héten még 5:2-es odd-szal állt a második helyen, de miután kiderült, hogy a cég megbízta a NM Rothschild pénzügyi tanácsadó céget stratégiai befektetési és finanszírozási lehetőségek felkutatására, változott a helyzet. A cég esetleges megmenekülése miatt a fapados légitársaság csődjére már 12-szeres pénzt fizet a fogadóiroda.

A megjátszható légitársaságok között egyébként ott találjuk a Malévet is, amely 33:1-es odds-szal fogadható, nyilván az orosz tulajdonos cégei körüli botrányoknak köszönhetően. Érdekes, hogy a Wizz Air is csődveszélyben van a Paddy Power szerint, mivel a vállalat bukását 14:1-es eséllyel fogadhatják meg a játékosok. A legkisebb sansz a Vatican Air és az Air Force One csődjére van a vicces kedvű fogadóiroda szerint.