Mást keresnek a férfiak és a nők a mobilneten

Vágólapra másolva!
A férfiak elsősorban friss sporttudósításokat és tőzsdei híreket keresnek a mobilinterneten, még a nők inkább csengőhangokat és játékokat töltenek le a telefonjukra - derült ki a TNS legújabb kutatásából.
Vágólapra másolva!

A TNS Infratest által Németországban elvégzett kutatás célja az volt, hogy kimutassa a férfiak és a nők eltérő mobilinternet-felhasználási szokásaikat, amelynek eredményei alapján egyértelmű, hogy a két nem eltérő tartalmakat fogyaszt szívesen. A felmérés során a kutatók a felhasználók telefonjaira eljutott kérdőív alapján állították össze az adatokat. A Mobile Internet Benchmarking 2008 kérdőívet 642-en töltötték ki.

Amiben a két nem felhasználói megegyeznek, az a keresők és az online időjárás-jelentéssel foglalkozó weboldalak gyakori látogatása, illetve sűrűn írnak e-maileket. A férfiak fogékonyabbak a friss, különösen sporttal kapcsolatos tudósításokra (59%) és a tőzsdei hírekre (37%). Ezzel szemben a nőknek csak 39- illetve 11%-a keresi a hasonló témákat. A hölgyek elsősorban letölteni szeretnének az internetről, például 70%-uk töltött már játékot a telefonjára szemben a férfiak 59%-ával.

A nők. 65%-a töltött már le egyedi csengődallamot, és 57% kedvenc dalát is beszerezte a telefonjára. A férfiak kevésbé aktívak ezen a területen, ugyanis 45%-uk oldja meg mobilinterneten keresztül az új csengőhang elmentését, és mindössze 37%-uk tölt le zenét a készülékére. A mobilinternet iránt a legfogékonyabb korosztály a 30 éves nők és a 33 éves férfiak köre. A felhasználók megoszlásának tekintetében 25% a szebbik nem aránya, és ennek megfelelően az erősebbik nem 75%-a használja aktívan a kötöttségektől mentes netezést.

A felmérés alapján az átlagos mobilinternet-felhasználó fiatal, magasan képzett, diplomás, az átlagnál magasabb havi jövedelemmel rendelkezik, és nyitott az internet, a mobiltelefon és az újonnan megjelenő technológiák iránt. Ulrich Maier, a TNS Infratest csoportvezetője szerint ez a felmérés nagyban segítheti a hirdetők és a reklámügynökségek kampányainak optimalizálását, ugyanis korábban nem volt példa hasonlóan alapos felmérésre.