Blogolást és twitterezést tanítanának az angol iskolákban

Vágólapra másolva!
Az egyes történelmi korszakok részletes oktatása helyett inkább gépírást, a blogolást, a Wikipédia, és a Twitter használatát kellene tanítani a diákoknak - véli a brit általános iskolai alaptanterv felülvizsgálatát végző szakember.
Vágólapra másolva!

Az angol történelem egész szakaszait, például a második világháborút, vagy a viktoriánus kort kihagyhatnák a tantervükből a brit általános iskolák, hogy ezek helyett az internetes és számítógépes képességek fejlesztésével foglalkozzanak - áll a Sir Jim Rose által felvázolt tervezetben. A brit általános iskolai alaptanterv (amely ott a magyar óvodás és alsó tagozatosnak megfelelő korosztályt, a 4-11 éves diákokat érinti) vizsgálatára az oktatásügyi miniszter kérte fel a szakembert, és a tervezet egyelőre nem nyilvános: abba csak a Guardian napilap munkatársai nyertek betekintést.

Nyelvtan és helyesírás-ellenőrző

A korábban a brit iskolák szakmai felügyeletét ellátó hivatalt, az Ofstedet vezető Rose úgy véli, a hagyományos írásoktatás mellett már az általános iskolásokat meg kell tanítani a folyékony gépírásra, és a helyesírás mellett a helyesírás-ellenőrző szoftverek használatával is meg kell ismertetni őket. A diákokat emellett a szakember a Wikipédia, a Twitter, a blogok és podcastok használatára is oktatná, amelyek korunk hasznos kommunikációs eszközei és információforrásai.

Az oktatásügyi szakember tervezete leginkább azért keltette fel a Guardian újságíróinak figyelmét, mert Rose azt javasolja, egyes történelmi korszakok oktatását az iskolák ki is hagyhatják a tantervből, hogy legyen idő az újonnan bevezetett tananyagra. Rose összességében mindazt az informatikai, technológiai tudást átadná a diákoknak már alsó tagozatban, amelyet eddig csak a középiskolások tanultak.

Több rugalmasságra van szüksége tanároknak

"A technológiai fejlődés olyan ütemben változtatja meg világunkat, ami elképzelhetetlen volt húsz évvel ezelőtt, amikor a jelenlegi alaptanterv megszületett" - nyilatkozta korábban terveivel kapcsolatban Rose a BBC szerint. A szakember elképzelései szerint a hagyományos tizennégy tantárgy helyett hat általános ismereti kört kellene bevezetni az iskolákban, amelyek szélesebb kört fednének le. A diákok így például a helytörténeti ismeretekkel együtt tanulhatnának földrajzot és történelmet is, a tanárok pedig a kevesebb tárgyi követelmény miatt rugalmasabb oszthatnák be, hogy mikor mire koncentráljanak.

A brit oktatásügyi miniszter, Jim Knight felhívta a figyelmet arra: Rose tervezete még el sem készült, és a történelemoktatás tananyagból való kidobásával kapcsolatos aggodalom alaptalan. "A lényeg az: szakemberekkel együttműködésben dolgozunk rajta, hogy a brit tanárok észrevételeivel összhangban felszabadítsuk a tantervet, de a történelem tanítása mindig is alapvető része volt, és az is lesz az oktatásnak ebben az országban" - nyilatkozta a politikus a BBC szerint. A Sir Jim Rose által készített javaslatot áprilisban vitatja majd meg a brit oktatási tárca.