Őszi szünet kicsit másképp

Az idősebbeknek még furcsa, a fiatalabbaknak már természetes (és tervezett) az iskolai őszi szünet. Idén az október 23-i hosszú hétvégét követő héten nem kell iskolába menni a fiataloknak. Az alábbiakban néhány nem szokványos utazási ötletet adunk a szabad hétre. A bemutatott utak persze elsősorban fiúknak és természetesen apukájuknak szól, de nem akarjuk a lányok és anyukák kedvét sem elvenni az utazástól. Mivel is lehetne jobban motiválni egy focimániás gyereket a jobbnál jobb iskolai teljesítményre, mint egy jó kis focihétvégével, valamelyik európai nagyvárosban.

Napjainkban már nem elérhetetlen bármelyik európai top bajnokság szinte bármely mérkőzése. Csak jegyet, vagy akár szállással, utazással kombinált ajánlatokat több utazási iroda is kínál nekünk. Az őszi szünet két hétvégéjére eső mérkőzések közül (szubjektíven) az alábbiakat választottuk.

Getty Images

A leghúzósabb árú, de előreláthatólag a legnagyobb fociélményt az október 24-én megrendezendő Liverpool-Manchester United rangadó nyújthatja. A meccs megtekintéséhez apukának igen mélyen a zsebébe kell nyúlni, a jegyeket biztosító utazási irodák százhatvanezer forint körül adnak jegyet és szállást a meccs hétvégéjére egy fő részére. Ehhez még hozzá kell számolni a kiutazás költségeit, illetve a kinti ellátást, no meg persze a gyerek úgy is ki fog sírni egy hetven fontos mezt a meccs előtt. Reálisan nézve ez az út az álom kategóriájába sorolható. Jóval olcsóbb ugyanezen a hétvégén a West-Ham-Arsenal londoni derby és mióta Zsákos Frodó is West Ham szurkoló lett, a hazai csapat népszerűsége töretlen hazánkban is. A meccsjegy szállással együtt itt hetvenezer forint körül mozog.

A szünet másik hétvégéjéről a Fulham-Liverpool összecsapást néztük ki. Több szempont dönthet e meccs mellett: elsősorban Gera Zoltán, másodsorban a Liverpool, és végül a racionálisabb szempontok úgymint (angliai viszonylatban) elfogadható ár (nyolcvanezer körül jegy+szállás), illetve a londoni helyszín, hiszen a meccs előtt-után, ha már elutaztunk ilyen messzire érdemes egy pillantást vetni a város nevezetességeire.

Váltsunk országot, irány Olaszország. Az ultra stílus, életforma őshazája, melynek fénye mára sok minden miatt talán kissé megkopott, de a hazai stadionhangulathoz szokott szurkolót még így is el tudja varázsolni. Első meccsünk az október 25-i Roma-Livorno. Egy átlagosnak tűnő mérkőzés kis olasz politikai fűszerezéssel. A Roma szurkolói inkább balosak, - már csak azért is, mert a városi Lazio hívei jobboldali nézeteket vallanak többségükben - a Livornoé viszont leginkább a szélsőbalon helyezkednek el.

Forrás: [origo]

Amiért ezt a mérkőzést választottuk az a Stadio Olimpico utánozhatatlan atmoszférája, valamint a mérkőzés helyszíne, Róma. Míg az angol meccseknél igen csak erőltetett volt az egész családos ajánlat, ide már tényleg jöhet a család fociért nem lelkesedő része is. Nekik (és persze nekünk is) ott van a Colosseum, az Angyal vár, a Vatikán, a Trevi-kút, a megannyi hangulatos tér, utca. Róma a meccs nélkül is tökéletes, igazából a mérkőzés itt csak hab a tortán. Könnyebb az út szervezése is, akár olcsóbban is megoldhatjuk, az itthoni utazási irodák által ajánlott csomagoknál (negyven-ötvenezer forint egy főnek csak egy éjszaka szállással) a jegyekhez is könnyen hozzájuthatunk, akár a mérkőzés helyszínén, akár internetes oldalak segítségével. Mi 70-80 euróért találtunk jegyeket.

Forrás: EPA

Szakmai és szurkolói szemmel komolyabb mérkőzés az október 28-i Juventus-Sampdoria. Két jelenleg jó formában lévő csapat, valamint a még mindig sztárcsapatként kezelt Juventus élőben. Véleményünk szerint ez egy igazi jövünk-megyünk túra, akár autóval is teljesíthető nagyjából 10-11 óra alatt. Mutatja a hazai érdeklődés szintjét, hogy az egyik utaztató cégnél az olcsóbb kategóriájú csomagok már el is fogytak erre a mérkőzésre. Ennél az utazási irodánál 41 ezer forintot kell fizetnünk a jegyért és a szállásért (reggelivel), fejenként. Persze ez a torinói út vállalható egyénileg is, akár igazi túrahangulatban, kocsiban alvással, szendvicsekkel, hűtőtáskából szervírozott (az oda úton még) hideg sörökkel. Az internetet böngészve 90 eurós jegyeket találtunk erre a meccsre, de talán itt is működhet a helyszíni jegyvásárlás.

Végezetül, utolsó ajánlatunk egy igazi klasszikus a Bayern München. Amikor elkezdődött a magyar szurkolók külföldre "vándorlása", az egyik legnépszerűbb célpont volt a bajor főváros. A népszerűség mára is megmaradt, hiába sokakat érint meg a bundesliga-frizurás, farmerdzsekis, felvarrókkal gazdagon díszített bajorok szurkolása. Ettől függetlenül az Allianz Aréna Európa egyik legszebb, legmodernebb stadionja, megtöltve néhány tízezer bajor fanatikussal valóban maradandó fociélményt nyújt mindenki számára. A kiválasztott időpontban, október 24-én játszik otthon a Bayern az Eintracht Frankfurt csapatával. Szállással, jeggyel együtt hetvenezer forintért utazhatunk Bajorországba, és ha kis szerencsénk is van, még találhatunk az Oktoberfestről maradt készleteket a sörsátrak végében.