A kozmikus sugárzást okolják a Toyoták akaratlan gyorsításáért

Vágólapra másolva!
Egy friss tanulmány szerint elképzelhető, hogy a kozmikus sugárzás felelős az elszabaduló Toyotákért. Kiderült, hogy átverés volt a Kaliforniában bajba került Prius esete.
Vágólapra másolva!

Meglepő, tudományos lapokba kívánkozó tanulmány jelent meg a Toyota meghibásodásaival kapcsolatban. Arra az eredményre jutott egy vizsgálat, hogy az akaratlan gyorsításokért akár a kozmikus sugárzás is felelős lehet, az amerikai közlekedés-biztonsági szervezet már vizsgálja is a tanulmány megállapításait.

A világűrből érkező részecskék gyakran okoznak zavarokat az utasszállító- és az űrrepülőgépek rendszereiben, így elvben nem elképzelhetetlen, hogy az autóknál is problémát okozhatnak. Arról lehet szó, hogy a Toyota olyan mikroprocesszorokat és chipeket épített elektromos rendszereibe, melyek az átlagosnál érzékenyebbek a sugárzásra.

Közben kiderült, hogy a Kaliforniában állítólagosan elszabadult Priusban semmiféle műszaki hibára utaló jelet nem találtak az illetékesek, a sofőrről, Jim Sikesről viszont nyugtalanító hírek jelentek meg. Előbb üzlettársa közölte a sajtóval, hogy egy szavát sem lehet elhinni, afféle notórius hazudozónak nevezte és utalt arra, hogy valószínűleg csak egy nagy hoaxról, vagyis átverésről van szó. A jalopnik.com birtokába jutott vizsgálati jelentés is arra utal, hogy csak negatív hírverés történt a Toyota körül, az autó minden rendszere hibátlanul működött, a japán gyár jogászai most nyilván fontolgatják, hogyan reagáljanak a történetre.

A Toyota hírneve érzékeny veszteséget szenvedett Amerikában

Érzékeny veszteséget szenvedett a Toyota hírneve az Egyesült Államokban a japán autógyár modelljeinek visszahívási sorozatai miatt - derült ki egy friss felmérésből. A DriverSide.com kedden ismertetett adatai szerint az amerikai fogyasztók 74 százaléka a korábbiaknál kevésbé bízik a Toyotában.

Piaci elemzők eddig jobbára csak találgatták, hogy a japán cégnek milyen presztízsveszteséggel kell számolnia a visszahívások miatt, amelyek óriási nyilvánosságot kaptak Amerikában. A közvélemény-kutatás szerint a népességnek abban a 74 százalékában, amelyiknek megrendült a hite a korábban a megbízhatóság jelképének tekintett márkában, a lakossági korcsoportok egyenlő mértékben vannak képviselve. A nők között nagyobb (76 százalékos) a bizalomvesztés, mint a férfiak körében (71 százalék).

A DriverSide.com szerint a Toyota meghibásodásainak és a visszahívási kampányoknak talán annyi hasznuk van, hogy az autótulajdonosok 69 százaléka úgy nyilatkozott: ezentúl nagyobb figyelmet fordít kocsija műszaki állapotára.


Forrás: MTi


Szintén a Toyotához kapcsolódó hír, hogy világszerte csökken az igény a Priusra, ezért havi 50 ezerről 45 ezer darabra csökkenti a termelést a gyár.

Forrás: Detroit Free Press