Loeb-győzelem, magyar pontok a Bulgária-ralin

Vágólapra másolva!
Rajt-cél győzelmet aratott a Loeb/Elena páros Bulgáriában, és megerősítették vezető helyüket a tabellán is. A vb-k történetében először szereztek magyarok abszolútban pontot, a Turán/Zsíros duó a nyolcadik helyre hozta be a Peugeot 307 WRC-t.
Vágólapra másolva!

Forrás: AFP

A bajnokság felénél nem lehet még végeredményt hirdetni, de innentől már nehéz lesz Loebéknek elbukni a hetedik vb-címet. Nagyon meggyőzőek voltak ezen a hétvégén is

A futam második napja után jelentős előnye volt Loebnek, igazi csatát a második helyért lehetett várni a szombaton jól gumitaktikázó Petter Solberg és az idei legjobb eredményére törő Sordo között. Csapadéknak, felhőnek nyoma sem volt, ezért nem volt kérdéses, hogy mindenki a keményebb keverékű abroncsokat fogja használni. Egyetlen kivétel akadt csupán, Latvala, de neki sem az esze ment el, hanem csapata kérte, hogy teszteljék a különböző gumikat, beállításokat, hiszen idén három aszfaltos futam lesz még, a finn eredménye pedig nem nagyon forgott veszélyben. Turánéknak is csak saját magukra kellett figyelniük, mögöttük elég messze volt már Wilson.

Az első szakaszon a két meccselő vitte a prímet, Solberg hozott néhány tizedet Sordón, Ogier és a már lazsáló Loeb előtt értek célba. Latvalát Hirvonenen kívül Andersson, Räikkönen és Turán is lehagyta, ennyit jelentett a megfelelő abroncsválasztás - alig néhány kilométer múlva elmelegedtek a puha gumik. A másik pályán nagyjából ugyanez az eredmény született, annyi különbséggel, hogy ezúttal Sordo vert rá egy kicsit Solbergre, és - mivel ez a szakasz jóval rövidebb volt - Latvala sem kapott annyit a többiektől.

Forrás: Ford

Hirvonennek újra a padlóról kell felállnia. Nemhogy Loeböt, de Sordót, Ogiert és Solberget sem tudta tartani a finn, talán majd három hét múlva, otthon

Két gyorsaságival a vége előtt Sordo előnye Solberghez képest nem volt sok, ráadásul csapata sem nagyon forszírozta, hogy mindent tegyen meg a spanyol a második hely érdekében, hiszen a rivális nem gyári induló, ezért nem tud pontot rabolni a Citroëntől. Solberg nyerte is az utolsó előtti pályát, ám csak egyetlen másodperccel Sordóval szemben, így még mindig maradt közöttük 5,5 szekundum. Mögöttük beállt a mezőny, a két említett pilóta után márkatársaik érkeztek, majd a Fordok, utána Turán. A záró szakaszon mindenki az eredményét őrizte, így a sorrend nem változott.

Loeb győzött Sordo és Solberg előtt, Ogier futott be negyediknek. Utoljára 1993-ban, a Safari-ralin fordult elő, hogy valamelyik márka megszerezze az első négy helyet, akkor a Toyotának sikerült ugyanez. Loeb pedig 2005 óta nem veszített futamot aszfalton, hihetetlen a francia teljesítménye. Hirvonen és Latvala csak utánuk következtek; egyértelmű kudarc volt a Ford számára ez a hétvége, még akkor is, ha leszámítjuk a szombat délelőtti rossz gumiválasztásukat. Andersson hetedik lett első Stobart-Fordos bevetésén, míg Turánék behozták autójukat a szenzációs, 4 vb-pontot érő nyolcadik helyre, Wilson elé, aki meg Henning Solberget előzte meg.

A mostanában az IRC-sorozatban is vitézkedő Neuville megtartotta a JWRC kategória vezető helyét, és megnyerte a versenyt. Weijs végzett mögötte, a szombaton még harmadik Lemest viszont kizárták tiltott szervizelés miatt, így a helyi Slavov is felállhatott a dobogóra. Összetettben az itt hetedikként beérő Abbring vezet. Bessenyeyék is célba értek a dízel Opellel, az összesen 28 értékelt páros közül a 24. helyet szerezték meg életük első vb-futamán.

Forrás: STM

Tökéletes versenyt futottak Turánék, négy pontjukkal a 15. helyen állnak összetettben. A Peugeot 307 WRC szinte meg sem nyekkent a három nap alatt

Loeb újabb győzelmével alaposan elhúzott a többiektől a ponttáblázaton, 151 pont szerepel a neve mellett, míg a második Ogiernek kereken 100. Mögöttük alaposan összetorlódott a mezőny, mindenesetre a Ford pilótái egyre nagyobb bajban vannak. A gyártók között is kezd nagyon nagy lenni a különbség, egyéniben pedig szinte minden reményük elveszett. A következő futam viszont nekik kedvez: július végén rendezik a Finn-ralit, amely azon túl, hogy ismét murvás verseny és hazai pálya Hirvonennek és Latvalának is, az egyetlen olyan viadal, ahol tavaly éles versenyben le tudták győzni Loeböt.

A Bulgária-rali végeredménye:

1.Loeb/ElenaCitroën C4 WRC 3:02:39,2
2.Sordo/MartiCitroën C4 WRC +29,5
3.P. Solberg/MillsCitroën C4 WRC +36,3
4.Ogier/IngrassiaCitroën C4 WRC+1:55,0
5.Hirvonen/LehtinenFord Focus RS WRC+3:17,8
6.Latvala/AnttilaFord Focus RS WRC +4:28,5
7.Andersson/AnderssonFord Focus RS WRC+5:25,2
8. Turán/ZsírosPeugeot 307 WRC +7:04,0
9.Wilson/MartinFord Focus RS WRC+9:28,6
10.H. Solberg/MinorFord Fiesta S2000+13:05,8
22.Bessenyey/PappOpel Astra GTC CDTi+36:21,9


JWRC:

1.Neuville/KlingerCitroën C2 S16003:18:21,8
2.Weijs/DegandtCitroën C2 S1600+52,5
3.Slavov/FilipovRenault Clio R3+6:16,6



A világbajnokság állása egyéniben:

1.Loeb/Elena Citroën C4 WRC 151
2.Ogier/IngrassiaCitroën C4 WRC 100
3.Hirvonen/LehtinenFord Focus RS WRC86
4.Latvala/Anttila Ford Focus RS WRC80
5.P. Solberg/Mills Citroën C4 WRC 78
6.Sordo/MartiCitroën C4 WRC 67
7.Wilson/MartinFord Focus RS WRC40
8. Villagra/Perez-CompancFord Focus RS WRC26
9.H. Solberg/MinorFord Focus RS WRC25
10.Räikkönen/LindströmCitroën C4 WRC 15


A világbajnokság állása, gyártók:

1.Citroën Total World Rally Team232
2.BP Ford Abu Dhabi World Rally Team185
3.Citroën Junior Rally Team125
4Stobart M-Sport Ford Rally Team98
5.Munchi's Ford World Rally Team40


A világbajnokság állása, JWRC:

1.Abbring/MombaertsRenault Clio R346
2.Burkart/KachelSuzuki Swift S160040
3.Kruuda/JarveojaSuzuki Swift S160036