Kiújulhat a harc a GM és a Toyota között a világelsőségért

Vágólapra másolva!
Mivel a Toyotát visszavetette a japán földrengés, az amerikai kormányzat által megsegített General Motors 2008 után ismét a világ legnagyobb autókereskedője lehet.
Vágólapra másolva!

Két évvel azután, hogy a General Motors (GM) csődöt jelentett, hamarosan ismét a világ legnagyobb autókereskedője lehet, megelőzve a Toyotát - írja a Bloomberg gazdasági hírügynökség. Ennek egyik legfőbb oka az, hogy a Japánt sújtó márciusi földrengés és az azt követő szökőár visszavetette a japán Toyota termelését.

A Bloomberg írása szerint a GM 5 milliárd dolláros befektetésre készül Kínában, melynek célja, hogy 2015-ig megduplázza, azaz ötmilliósra növelje eladásai számát az országban. A honlap szerint a GM Malibuja évek óta először kap kedvezőbb bírálatokat, mint a Toyota Camryje.
A GM legutóbb 2008-ban számított a világ legnagyobb autóeladójának, de akkor a jelzálogpiaci válság miatt 30,9 milliárd dollárt bukott, és csak kormányzati segítséggel sikerült talpon maradnia.

A Toyotának eközben csökkenő presztízsével, az erősebb jennel (ami az amerikai eladásainak profitját csökkenti) és azzal is meg kell küzdenie, hogy Japán gazdasági termelése várhatóan novemberig nem tér vissza a korábbi szintre.

A Toyota elnöke, Akio Toyoda márciusban azt mondta, hogy hamarosan kampányt indítanak az Egyesült Államokban azért, hogy visszaállítsák a cég imázsát, főként azután, hogy az utóbbi időben mintegy 10 millió járművet kellett visszahívniuk.

Mint arról korábban beszámoltunk, a japán autógyárak termelése 50-60 százalékkal esett vissza 2011 márciusában a természeti katasztrófa által okozott károk miatt. A Toyota termelése 62,7 százalékkal 129 491 autóra esett vissza, a legalacsonyabb szintre az összehasonlítható adatok közzétételének 1976 januári kezdete óta.

Az alkatrészellátási gondok miatt a Magyar Suzuki Rt. esztergomi üzeme is átállt az egyműszakos munkarendre.