A biztosítók árazását is felborítják azok a rendkívüli időjárási események, amelyek az utóbbi években mind gyakoribbá válnak, a növekvő kárkifizetések áremelésre kényszeríthetik a társaságokat - írja a Napi Gazdaság.
Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem életbiztosítási üzletágának vezetője a lapnak elmondta, hogy a meteorológiai intézetek számításai és saját káradatbázisuk alapján száz évre visszamenőleg tudják, hogy melyek voltak a viharos időszakok és területek, ahol nagyobb eséllyel fordultak elő nagy kárt okozó meteorológiai események, a korábbi törvényszerűségek azonban egyre kevésbé igazak.
A biztosítók a nagy számok törvényei alapján kalkulálják díjaikat, amelyeket a kockázatközösség nagysága is jelentősen befolyásol. Az előző évben azonban a Magyar Biztosítók Szövetségének adatai szerint a katasztrófakárok ellenére tovább csökkent a lakásbiztosítások száma. Az eddigi díjemelésnek leginkább a lanyha kereslet szabhatott gátat.
"Az utóbbi tíz évben megduplázódott a nem életbiztosítási piacon a kárkifizetés, a szerződések száma ugyanakkor közben alig nőtt, 2003 óta pedig lényegében nem sikerült díjat emelni az üzletágban" - mondta a lapnak Vereczki András, az Aegon vezérigazgató-helyettese. Vereczki szerint emiatt általánossá vált az alulbiztosítottság, így ha valamilyen kár keletkezik, az ügyfelek maguk is tehetnek az alacsony biztosítói kifizetésekről.
A most indult nyári viharszezonban az Allianz eddig közel százmillió forintnyi kárrendezésre számít. Az Aegonnál az eddigi adatok alapján a milliárdos nagyságrendet is elérheti az elmúlt hétvégén a viharok által okozott kár Magyarországon. Ez a társaság a tavalyi "viharszezonban" - augusztusig - 70 ezer eseményre összesen 4,1 milliárd forintot fizetett ki ügyfeleinek. A Signal Biztosítónál az elmúlt évben 50 százalékkal nőtt a viharkár-bejelentések száma, de akad társaság, amelynél négyszereződésről beszéltek - írja szerdai számában a Napi Gazdaság.