Miután Felipe Massa a 4., Fernando Alonso pedig az 5. rajtkockát kaparintotta meg a Japán Nagydíj időmérőjén, a Ferrarinál úgy vélik, az eredmény híven tükrözi a helyzetüket.
"Ez nehéz időmérő volt, de legalább sikerült magunk mögé utasítanunk a négy leggyorsabb autó egyikét. Itt soha nem egyszerű összerakni a tökéletes kört, az utolsó köröm azonban nagyon jól sikerült, még ha a harmadik szektorban vesztettem is némi időt" - mondta Massa, aki idén negyedszer lett negyedik.
"A verseny bonyolultnak ígérkezik, mert a durva gumikopás miatt sok bokszkiállás lesz, amiből az is következik, hogy a stratégiának fontos szerep jut. Létfontosságú lesz, hogy gyorsak legyünk, de közben kíméljük a gumikat is."
"A célunk az, hogy feljussunk a dobogóra. Csak egy hellyel rajtolunk hátrébbról, úgyhogy ez nem esélytelen."
Míg Massa idén még egyszer sem végzett az első három között, Alonsónak ez már ötödször sikerülhetne. A lehetőséget ő is reálisnak tartja. A Ferrari számára a versenyen előnyt jelenthet, hogy ők érték el a legnagyobb sebességet az egyenesben, bár tudják, hogy előzni még így sem lesz könnyű.
"Nem vagyok különösebben meglepve az eredmény miatt: a McLaren és a Red Bull végső soron egész hétvégén gyorsabbnak tűnt nálunk, és legalább (Mark) Webbert sikerült megelőznünk. Úgy tűnik, idén bérletem van az 5. helyre, de így legalább a pálya tisztábbik oldaláról rajtolhatok majd" - mondta Alonso, aki a szuzukai pálya utolsó szektorában mindenkinél jobb részidőt ért el. "A rajt fontos pillanat lesz. Felipével megpróbálunk majd nyomást gyakorolni a közvetlen ellenfeleinkre, hátha javítunk egy-két helyet, és beleszólhatunk a küzdelembe."
Kicsúszására reagálva Alonso hozzátette: "Az első köröm a Q3-ban? Igyekeztem mindent beleadni, de a köridőket elemezve nem hiszem, hogy a második körömben sokkal gyorsabb lehettem volna."
A Ferrarinál annak örültek, hogy 4 tizedmásodpercen belül tudtak maradni a pole-t idén tizenkettedik alkalommal megszerző Sebastian Vettelhez képest. "Úgy éreztük, ha összerakjuk a lehető legjobb technikai csomagot, és kihozzuk belőle a maximumot, ledolgozhatunk valamennyit az utóbbi versenyeken tapasztalt hátrányunkból" - mondta a csapat technikai igazgatója, Pat Fry. "Így is történt, még ha ez a sorrenden nem is látszik meg."