Fidesz-közeli cégeknél az állami hirdetések 80 százaléka

Vágólapra másolva!
Az állami hirdetések 80 százalékát vitte a Fidesz-közeli gazdasági holdudvar 2012 első felében a Kantar Media listaáras adatai alapján - írja a Kreatív Online. Ez alatt az idő alatt 2,12 milliárd forintot költött az állami szektor.
Vágólapra másolva!

A Kantar Mediának a közterületi piac állami hirdetési bevételeire vonatkozó 2012. első féléves listaáras adataiból az látszik, hogy a közterületi médiában az állam továbbra is a Fideszhez köthető üzletemberek - Simicska Lajos, Nyerges Zsolt és Fonyó Károly - közterületi vállalkozásait favorizálta - írja a Kreatív Online.

A Kantar listaáras adatai alapján 2012 első félévében az állami szektor 2,12 milliárd forintot költött. Ez az összeg 2011-ben egész évben 3,59 milliárd forint volt, tehát jó eséllyel idén az év végéig több lesz, mint tavaly. Ebből listaáron 1,46 milliárd forint ment a Simicska és Nyerges tulajdonába tartozó Publimontba, 240,5 millió pedig a Fonyó Károly érdekeltségébe tartozó, német társtulajdonú Euro AWK-ba. A Publimont részesedése így 69 százalékos, az Euro AWK-é pedig 11 százalék, ezzel közös részesedésük 80 százalék, ugyanannyi, mint tavaly egész évben volt - írja a Kreatív Online.

A piac második legerősebb szereplőjének, az Epamediának összesen 73,25 millió jutott listaáron, amely 4 százalékos részesedést jelent.

Az első félévben összesen 26 állami cég, minisztérium, önkormányzat hirdetett közterületen a Kantar Media adatai alapján. A legnagyobb költők között van az Államadósság Kezelő Központ, a Magyar Fejlesztési Bank, a Magyar Posta, a Miniszterelnökség-KIM, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, a Nemzeti Üdülési Alapítvány/Szolgálat - Erzsébet-kártya és a Szerencsejáték Zrt.