Vágólapra másolva!
Hétfőn bemutatták, sőt már bejáratni is elkezdték a 2013-as Mercedes F1 W04-et, amellyel idén Lewis Hamilton és Nico Rosberg versenyezhet.

A Mercedes hétfőn bemutatta, sőt már el is kezdte tesztelni 2013-as versenyautóját, amellyel Nico Rosberg, valamint Michael Schumacher távozása után Lewis Hamilton vághat neki a március közepén kezdődő új idénynek. Az F1 W04-et kora délután a jerezi célegyenesben leplezték le, de Rosberg délelőtt már megtette vele az első köröket a spanyolországi pályán, ahol kedden az összes csapat megkezdi a hivatalos előszezoni tesztelést.

A technikai szabályzat viszonylagos változatlanságának köszönhetően a W04 a tavalyi, nem túl sikeres W03 "kifinomult továbbfejlesztése." Ez a Mercedes első olyan autója, melynek tervezését a technikai igazgató, Bob Bell irányítása alatt a Ferraritól szerződtetett Aldo Costa vezetette, a csapat mérnöki stábja már 2012 nyarán megkezdte rajta a munkálatokat. A W04 aerodinamikai koncepcióját az új, ötelemű első vezetőszárnyhoz, valamint a második generációs Coanda-kipufogóhoz optimalizálták. A Ferrarival és a McLarennel ellentétben kitartottak a szokványos, nyomórudas első felfüggesztés mellett, viszont a csapatok többségéhez hasonlóan beépítettek egy kis méretű kozmetikai panelt a lépcsős orrba - ez szerintük az esztétikusabb külsőn túl "csekély aerodinamikai előnnyel" is kecsegtet.

A Mercedes GP a tél folyamán jelentős átszervezésen ment keresztül. Az istállóhoz sportigazgatóként és résztulajdonosként csatlakozott a Williamstől Toto Wolff, miután elődje, Norbert Haug múlt decemberben távozott a posztjáról, de a csapatfőnök, Ross Brawn egyelőre a találgatások ellenére is megtarthatta a pozícióját. Ő úgy vélte, 2013 "az Ezüstnyíl gyári csapatának második korszakát" nyitja meg.

Forrás: Mercedes
A nagyítható képekért kattintson!

"Az elmúlt tizennyolc hónapban elvégzett átszervezések gyümölcsei végre kezdenek beérni, és ez tükröződik az F1 W04-en is, amely a terveket és a részletgazdagságot tekintve is sokkal kifinomultabb az elődjénél" - mondta Brawn. "A Brackley-ben és Brixworth-ben dolgozó műszaki stábjaink sok ezer munkaórát fordítottak arra, hogy az új autónk a tavalyihoz képest egy szinttel magasabbra kerüljön a teljesítmény terén."

Az előző három évben a Mercedes mindössze egyetlen nagydíjgyőzelmet aratott, és Wolff elismerte, hogy az ígéretek többé nem érnek semmit, csak a köridő számít. "A két hétben, amióta csatlakoztam a csapathoz, mély benyomást tettek rám az itt látottak" - jelentette ki. "Mindenki nagyon motivált, nyitott és eltökélt. A versenyzőink is éhesek a sikerre, ezért rendkívül érdekes lesz látni, Nico és Lewis hogyan teljesítenek együtt."

Hamilton - aki a McLarennél töltött hat szezont követően érkezett a Mercedeshez - azt mondta, "megtiszteltetésnek érzem, hogy olyan legendák nyomdokaiba léphetek, mint Juan-Manuel Fangio, Sir Stirling Moss és Michael Schumacher."

Délután ő teheti meg az első köreit az új Mercedesszel, aztán szerdán és pénteken ülhet be az autóba, míg kedden és csütörtökön a csapat Rosberggel a volánnál fog tesztelni. Rosberg az első pár kör után elégedetten nyilatkozott. "Az autó kiegyensúlyozottnak tűnt, úgyhogy a kezdet remek volt" - mondta.

A bemutatók időpontja:

- Január 28.: Lotus (Enstone)
- Január 31.: McLaren (Woking)
- Február 1.: Ferrari (Maranello), Force India (Silverstone)
- Február 2.: Sauber (Hinwil)
- Február 3.: Red Bull(Milton Keynes)
- Február 4.: Mercedes (Jerez), Toro Rosso (Jerez)
- Február 5.: Caterham, Marussia (Jerez)
- Február 19.: Williams (Barcelona)

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!