Egymilliárdan nézik a Youtube videóit

Vágólapra másolva!
Havonta legalább egymilliárd felhasználó látogatja a Google videómegosztóját, a Youtube-ot, amely egyre látványosabban mozdul el a tényleges pénztermelés fel.
Vágólapra másolva!

Elérte a mesés egymilliárd havi látogatót a Google videómegosztója, a Youtube, amit a cég a saját blogján jelentett be. Az egymilliárdos felhasználószám a Google szerint azt jelenti, hogy a világ majdnem minden második internetfelhasználója legalább havi rendszerességgel látogatja a Youtube-ot is, ha pedig a Youtube felhasználókat egyetlen országba terelnénk, a világ harmadik legnépesebb országa lehetne. Összehasonlításképpen a Facebook szintén az alapítás után nagyjából nyolc évvel, tavaly októberben lépte át az egymilliárd havi látogatót.

A Youtube-ot 2005-ben alapították, a Google pedig 2006-ban vásárolta fel a videómegosztót 1,25 milliárd dollárért. Az akvizíciót akkoriban sokan kritizálták, mondván, nem egyértelmű, hogy az oldal valóban képes lesz ekkora befektetést megtérülővé tenni. Mivel a Google nem közöl a Youtube-on megjelenő hirdetésekből származó bevételeiről pontos adatot, a vitát nem tudjuk eldönteni, de az elmúlt években egyre hangsúlyosabbá válnak a különféle hirdetési és egyéb bevételi megoldások a videómegosztón.

Valószínűleg ma már kevesen vitatják, hogy a Youtube valóban képes lényeges szeletet adni a Google továbbra is keresőhirdetések által dominált bevételi szerkezetében. A Google a negyedik negyedéves gyorsjelenetésében kifejezetten egészséges folyamatokról számolt egyébként be, amiben talán szerepet játszhatott a Youtube egyre élénkülő hirdetési forgalma is. A negyedév során 20 százalékkal több fizetett kattintást regisztrálhatott a Google a hirdetésein, mint egy évvel korábban.