Räikkönen nyerte a második szabadedzést

Forma-1, Kimi Räikkönen, Lotus, Bahreini Nagydíj
Vágólapra másolva!
A finn a közepes gumikon mindenkinél gyorsabb volt, ráadásul a hosszú etapokon is ígéretes tempót diktált a Lotusszal. A Ferrari ismét erősnek tűnik, a Mercedes ezúttal kicsit gyengébnek.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül35 bejegyzés
14:26
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

15-16 kört bírnak a közepes gumik

Rosberg és Vettel is ennyi kör után adta fel velük. A Mercedesen most lévő kemény Pirellik viszont már 35 kört teljesítettek, és Rosberg szerint lényegében végük van.

14:26
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Kimi Räikkönen vette át a vezetést a Bahreini Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén, a Red Bull párosát utasítva maga mögé.

Amíg a kemény keverékű gumik voltak használatban, a két Lotus a középmezőnyben tanyázott, ám amikor viszonylag korán, bő félóra után szép sorban mindenki a közepes Pirellikre váltott, Räikkönen rengeteget javított. Ebben az is segítette, hogy az élmezőnyből ő volt az utolsó, aki kipróbálta a gyorsabb keveréket, így a pályaviszonyok akkor voltak a legjobbak. Csapattársa, a hétvégétől új kasztnival versenyző Romain Grosjean a 7. helyen végzett.

A Red Bullok jól teljesítettek a hőségben: Räikkönen megjelenéséig Mark Webber állt az élen, szűk egy tizedmásodperccel megelőzve Sebastian Vettelt. Ismét erős volt a Ferrari is, ahol ezúttal Fernando Alonso érte el a jobb időeredményt, míg Felipe Massa ismét az első gumik szemcsésedésével és az abból eredő alulkormányzottsággal küszködött. A lágyabb keveréken a Ferrarik alig javítottak a köridejükön, Alonso például mindössze 7 ezredet, pedig a kétféle keverék között elvileg 5-8 tized a különbség.

Forrás: AFP
A galériához kattintson!

A Mercedes ezúttal egyelőre elmaradt az előző három versenyen mutatott formájától, és Lewis Hamilton elismerte, hogy nem számítanak könnyű hétvégére. A Force India is gyorsabbnak tűnt náluk, különösen Paul di Restával, aki még Massa elé is beférkőzött.

Hátrébb folytatódott a Williamsek és a Sauberek vesszőfutása. Ráadásul Esteban Gutiérrez részese volt az edzés egyetlen komolyabb incidensének is, amikor egy kifékezés közben összekoccant az elbambuló Charles Pickel, és a Caterham első szárnyának sarka kidöfte a balelső gumiját.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Kövessen minket a Facebookon is!

http://static.origos.hu/s/partners/f1/html/session_2013_4_2.html
14:45
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Kezdődik a második edzés

Köszöntjük kedves olvasóinkat! Negyed óra múlva kezdődik a második bahreini szabadedzés. Délelőtt a két Ferrari volt a leggyorsabb, Felipe Massa 77 ezreddel előzte meg Fernando Alonsót, őket Rosberg és Vettel követte. A teljes eredménylistát és az edzésről készült összefoglalónkat itt olvashatják.

14:48
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Esett az eső a két edzés között

A GP2-es szabadedzés közben néhány percig szemerkélt az eső a sivatagban, de a hőségben hamar felszáradtak az esőcseppek. A hétvége hátralévő részére már nem jósolnak csapadékot.

14:52
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Nehezebb vezetni az idei Caterhamet

A csapathoz tesztpilótaként visszatérő Heikki Kovalainen szerint az idei autójukat sokkal nehezebb vezetni, mint a tavalyit, és a hibázásra is kevesebb lehetőség van. A finn több mint fél másodperccel lassabb volt Max Chiltonnál délelőtt.

14:56
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Kicsit hűvösebb van

A délelőtti edzés végére 34 fok volt a levegő hőmérséklete, most hárommal kevesebb. Az aszfalt is lehűlt néhány fokkal, most 39 fokos.

15:00
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Megkezdődött a délutáni edzés

Chilton az első a pályán a Marussiával.

15:01
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Kovalainennek nem tetszett a Caterham

Bár az autó alig változott a tavalyihoz képest, miután ma délelőtt ismét beleülhetett, azt mondta, kiszámíthatatlanabbul viselkedik, mint az elődje. Persze azért is érezhette így, mert régóta nem vezetett.

15:03
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Már tíz autó járt a pályán

Chilton 1:42.419 alatt mért kört is teljesített. A Marussia alja több helyen leért az aszfaltra. Egyelőre persze mindenki a kemény Pirelliket használja.

15:05
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Maldonado lesodródik a pályáról

Lehet, hogy a szél tréfálta meg, ami befolyásolja az autók aerodinamikáját, és itt a nyílt terep miatt különösen nagy problémákat képes okozni.

15:07
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Pérez átveszi a vezetést

1:35.866-os kört fut a McLarennel, megelőzve csapattársát, Jenson Buttont, aki előtte egy pillanatig az élen állt. Már 11 versenyzőnek van mért köre.

15:10
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Már Webber a leggyorsabb

1:34.664 az új mérce - ez már csak 2 tizedre van Massa délelőtti legjobbjától. Hamilton után Vettel is lesodródott a célegyenesre vezető kanyarnál. A Mercedesek most 2 másodperces hátrányban, magas üzemanyagszinttel köröznek.

15:13
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso a leggyorsabb

1:34.317-es a nap eddigi legjobbja. Hamilton a pálya elején abszolút legjobb részidőt ért el, de csak a 4. helyet szerezte meg. Massa driftelt egyet, és 3. lett, de egy lassításból látszik, hogy a Ferrari padlólemezének hátsó sarka nagyon érdekesen "lebeg" a rázókövön. Ennyire hajlékony lenne?

15:15
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel fékez a legkésőbb

Martin Brundle az első kanyarnál áll, ahol 310 km/ó feletti tempóról 100 alá fékeznek az autók. Arról számol be, hogy Vettel a legmagabiztosabb a féktávon, ő kezd a legkésőbb lassítani, de Hülkenberg is jónak tűnik a Sauberrel.

15:19
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

A Toro Rossók bevetik a közepes gumit

Szokás szerint Vergne és Ricciardo az első, aki kipróbálja a lágyabb keveréket. A francia 8 tizedet javított rajta, felkapaszkodott a 7. helyre. Már mindenkinek van mért köre a mezőnyből.

15:21
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Ricciardo javít a közepes Pirellikkel

1:36.836-tól 1:35.761-re faragja le az idejét. Némi meglepetésre Webber is megjelent a pályán a lágyabb keveréken. Közben Rosberg, aki egyelőre az 5. helyen áll, alulkormányzottságra panaszkodik a Mercedesben.

15:27
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Webber az élre áll

A közepes gumikkal 1:34.184-re javít, de csak 0,133 másodpercet vert Alonsóra, ki most fog próbálkozni a tapadósabb keverékkel.

15:30
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Vettel csak második

A közepes gumikon 0,098 másodperccel lemaradt Webbertől. És jön Alonso...

15:31
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Alonso alig javít

Kicsit feltartották, és egyszer meg is csúszott, de meglepetésre mindenesetre 7 ezreddel múlta felül az előző, még a kemény keverékkel elért köridejét, úgyhogy maradt a 3. helyen, a Red Bullok mögött. Pedig a kétféle gumi között elvileg 7-8 tized a különbség, természetesen a közepes javára.

15:33
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

Massa sem jutott előrébb a 4. helyről a közepes Pirelliken. Rosberg most próbálkozik. A sorrend félóra után: Webber, Vettel, Alonso, Massa, Rosberg, Hamilton, Sutil, Vergne, Di Resta, Pérez.

15:35
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Rosberg marad az ötödik

Ő többet javított, mint a Ferrarik (1:35.271-től 1:34.666-ra), de így maradt az eddigi pozíciójában. Lássuk Hamiltont... Most mondták neki a rádión, hogy a lágyabb keverék az első mért körben nyújtja a legjobb teljesítményt, és 6 tizeddel gyorsabb a keményebbnél.

15:37
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Gutiérrez Pickel koccan

Megpróbálta kifékezni a Caterhamet, de besokallt, és a bal első gumijával megcsípte Pic autójának első szárnyát. Ettől azonnal defektet kapott. Buta hiba - pedig Kínából már van egy 5 rajthelyes büntetése Sutil lebombázásáért, és azt ígérte, több ostobaságot nem követ el.

15:40
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Massa alulkormányzottságra panaszkodik

Az első gumijai ugyanis újra szemcsésednek. Már csak heten nem próbálták ki a lágyabb keveréket.

15:42
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

A Red Bullok a régi hátsó szárnyat használják

Délelőtt kipróbálták az újat is, de úgy tűnik, a régi - amelynek pedig nagyobb a légelenállása - jobban bevált. Pillanatnyilag ők foglalják el az első két helyet a tabellán. A Williamsen pedig megint feltűnt az alul nagyon ívelt hátsó légterelő.

15:44
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Grosjean megelőzi a Mercedeseket

Ő bezzeg sokat javított a lágyabb Pirelliken: 1:36.155-ről 1:34.631-re, de ebben már nyilván benne volt az eltérő üzemanyagszint is. Räikkönen most vág neki a mért körének.

15:46
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Räikkönen átveszi a vezetést

1:36.253-ról 1:34.154-re faragja le az idejét, 3 századot verve Webberre. A Lotus gyorsnak tűnik, bár Grosjean az imént enyge túlkormányzottságra panaszkodott. Räikkönen eredménye még jobb is lehetett volna, ha a pálya utolsó szektorában nem sodródik le a pályáról egy lassabb autót előzve.

15:50
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

A sorrend

Miután Picet leszámítva mindenki megtette a gyors körét a közepes gumikon: Räikkönen, Webber, Vettel, Alonso, Di Resta, Massa, Grosjean, Rosberg, Sutil, Hamilton. A Mercedes itt egyelőre nem tűnik olyan erősnek, mint az eddigi pályákon, ami rossz hír nekik, mert Ross Brawn azt mondta, épp itt fog fény derülni a valódi erejükre.

15:52
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Többen a rossz kijelzőre panaszkodnak

Alonso, Van der Garde és Grosjean is azt mondja, bizonyos információk nem jelennek meg a kormányukon. A Ferrarik megállás nélkül elhajtanak a garázsuk előtt, hogy megpróbáljanak letakarítani onnan némi port.

15:54
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

"Nyomd neki, Sebastian!"

Vettel a rádión ezt a - szabadedzésen szokatlan - üzenetet kapja Rockytól, a mérnökétől. A Red Bull valószínűleg le akarja mérni, hog mennyit bírnak a gumik, ha nyúzzák őket. A német a közepes keveréken köröz.

16:02
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Mindenki hosszú etapot teljesít

Most szokás szerint a versenyre készülnek a csapatok. A legutóbbi köridők és az aktuális etap hossza:

Vettel 1:42.199 (12 kör)
Alonso 1:41.940 (9 kör)
Räikkönen 1:39.789 (4 kör)

Alonso a közepes gumikon van, a többiek az élmezőnyből a keményen.

16:16
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

A köridők alakulása

Räikkönen a 12 körös etap elején 1:39.9-cel kezdett, és 1:41.2-vel zárt a közepes gumikon. Az időveszteség 2,3 másodperc - úgy tűnik, a Lotus újra jól áll a gumikopással.

16:17
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Új trükk a Ferrarinál

A Sky Sports bokszutcai riportere, Ted Kravitz kiszúrta, hogy a Ferrarinak már nemcsak az első, hanem a hátsó emelője is hidraulikus. Ezek az eszközök is arra szolgálnak, hogy még néhány századmásodpercet le lehessen faragni a kerékcserék idejéből.

16:20
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Meghosszabbították Räikkönen etapját

A Lotus is kíváncsi rá, hogy meddig húzzák a gumik.

16:22
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Massát finomabb vezetésre intik

"A 6/7-es kanyar kijáratánál finomabban kell gázt adnod" - mondja neki a versenymérnöke, Rob Smedley.

16:30
április 19, 2013
Vágólapra másolva!

Az edzésnek vége

A sorrend az utolsó bő fél órában nem változott, a csapatok a versenyre készülve most fejezik be az utolsó etapjukat. Bottas van a leghosszabbon, ő legutóbb 14 kört tett meg.

Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredménytáblázattal és a szöveges összefoglalóval is.