Nem tolonganak a vevők a Carrefour európai boltjaiban
A Tesco mellett Európa legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Carrefour is forgalmának visszaeséséről számolt be ma közzétett jelentésében. A francia cég árbevétele egy év alatt 1,3 százalékkal, 20,83 milliárd euróra csökkent az idei első negyedévben A visszaesést részben a devizaárfolyamok kedvezőtlen változása okozta. Ezt támasztja alá, hogy a devizamozgásoktól megtisztított adat szerint 1,3 százalékos volt a Carrefour árbevételének bővülése éves alapon.
A társaság - sok versenytársához, például a Tescóhoz hasonlóan - továbbra is szenved az európai recessziótól, mely a magánszektor elkölthető jövedelmének csökkenésén keresztül nyomást helyezett a Carrefour forgalmára is, és az árainak csökkentésére kényszerítette a céget. Ezt támasztja alá, hogy a társaság Európában elért (Franciaország nélkül számított) árbevétele 3,5 százalékkal volt alacsonyabb 2013 első három hónapjában, mint egy évvel korábban.
Emiatt a Carrefour számos nem kulcsfontosságú üzletétől volt kénytelen megválni, hogy a befolyó pénzből fenn tudja tartani piacvezető szerepét Nyugat-Európában. Ennek keretében 3,4 milliárd euró értékben értékesítette különböző eszközeit az elmúlt másfél évben.
Franciaországban szintén csökkent az üzletlánc forgalma, 0,7 százalékos volt a visszaesés éves alapon. Ebben a kulcsfontosságúnak számító hazai piacon tapasztalható egyre élesebb verseny is szerepet játszik, mivel a helyi riválisok egyre erőteljesebben növelik jelenlétüket a Carrefour kárára.
Gyenge eredmények után lépett az HSBC
A pocsék európai eredményeket látva az HSBC a korábbi semlegesről alulsúlyozásra módosította a Carrefour részvényeire vonatkozó ajánlását. A bankház indoklása szerint idén a várt 6,7 százalék helyett 17 százalékkal fog csökkenni a kiskereskedelmi lánc profitja Európában a forgalom visszaesése miatt.
A rossz hírek miatt a Carrefour papírjai az egyik legrosszabb teljesítményt mutatják ma a francia tőzsdén, mivel már 3,7 százalékos mínuszban mozognak.
Carrefour árfolyama (Párizs)