Alonso kezdett az élen a nyári szünet után
2013. augusztus 23. 10:02
Tegnap este esett az ardenneki pályán, ezért az aszfalt még mindig nedves kissé. A nap folyamán javulnak majd a körülmények, újabb csapadékot nem várnak, a hőmérséklet 23 fokig emelkedhet.
Az olasz gumigyártó a kemény és a közepes keverékű abroncsokat hozta el Belgiumba, de úgy tűnik, most délelőtt inkább az eső és intermediate gumikat fogják használni a csapatok. A Ferrari szerint 20 perc múlva újra esni fog.
Rengetegen vannak már a pályán, Raikkönen már a második körét kezdi meg.
Jenson Button úgy nyilatkozott, hogy az első háromba akar kerülni a vasárnapi versenyen. Tavaly nyert itt, de idén csak egy ötödik hely volt a legjobbja.
A Caterhamhez visszatérő, és a pénteki első szabadedzésen Charles Pic autóját megkapó Heikki Kovalainen szerint intermediate gumi az ideális a jelenlegi körülmények között, a finn szerint a boksz környékén a legnedvesebb a pálya.
A Marussia versenyzője 2:07.578-as körrel iratközött föl a tabellára, de aztán Button egy 2:00.510-zel leszorította az élről. Csapattársa, Max Chilton is befért elé egy 2:05-ös idővel.
Egyre valószínűbb, hogy hamarosan újra elered az eső, most éppen Kovalainent figyelemztették erre.
A Lotus a passzív DRS-t próbálja behangolni, feltűnő, hogy a finn autóján meredekebb a hátsó szárny állása, mint a többi autón. Ez azért lehetséges, mert az eszköz miatt elvileg így sem lesz lassú a Lotus az egyenesekben.
Egyelőre a McLArenek bérelték ki az első sort, Buttont fél másodperces hátrányban követi Sergio Pérez.
A Renault elárulta, hogy a La Source kanyartól a Les Combes-ig 20 másodpercen keresztül padlógázzal hajtanak a versenyzők, ezalatt 20 futballpálya-hossznyi távolságot tesznek meg.
Button, Pérez, Vergne, Ricciardo, Gutierrez, Grosjean, Raikkönen, Kovalainen, Chilton, Van der Garde, Bianchi.
Felipe Massa szerint már túl száraz a pálya az intereknek, de még túl nedves a slickeknek.
A Lotus finnje, aki egész nap a passzív DRS hangolásával lesz elfoglalva csapata szerint, nagyon lassan csorgott be a bokszba, már a buszmegálló előtti egyenesben is csak csordogált. Valószínűleg már teljesen kockásra fékezte a bal első kerekét, ezért ment lassan.
Maldonado, di Resta, Massa, Rosberg, Alonso, Hamilton, Webber, Sutil és Vettel az ellenőrző köre óta nem ment egyet sem, így a tabelláról is hiányzik még a nevük.
Több csapat is úgy véli, fél óra múlva az egész pálya száraz lesz. Jelenleg még csak a kettes szektor az.
Az ausztrál 2:10.191-es első ideje csak a tabella utolsó helyére volt elég, de a második 2:03.956-ossal már a hetedik.
A háromszoros világbajnok első köre 2:04.815 volt, de a másodikkal (2:01.066) feljött másodiknak. Utána kis híján megpördült a La Source-ban.
A száradó pályán egyre jobb idők születnek, jelenleg Nico Rosberg vezet 1:58.395-tel.
Ricciardo, Button, Vergne, Rosberg,, Webber, Pérez, Maldonado, Alonso, Hamilton, Bottas, Vettel, Sutil, Van der Garde, Di Resta, Grosjean, Raikkönen, Bianchi, Kovalainen, Chilton.
A közelgő újabb eső miatt szinte mindenki kint van a pályán, az élen jelenleg Pérez, Alonso, Button és Hamilton található, de pillanatról pillanatra változik a sorrend.
A finn autójának jobb első kerékagyán dolgoznak a Lotus szerelői, talán nem volt véletlen az a sok elfékezés korábban?
Az első négy helyen jelenleg Di Resta, Pérez, Rosberg, Sutil áll.
Egy pillanatra elhagyta a pályát a mercedeses brit, mivel a Sauber kikerülése közben le kellett mennie az ideálís ívről a nedvesre.
A vezető Alonso mögött a két Force India áll, Di Resta és Sutil hátránya a két tizedet sem éri el a hét kilométeres pályán. Ez a pálya hagyományosan fekszik az indiai csapatnak, talán idén komoly meglepetést is okozhatnak? 2009-ben csak azért nem nyertek itt Fisichellával, mert nem volt KERS-ük, és a ferraris Raikkönen előzni tudott a hibrid rendszer segítségével.
Az eső miatt mindenki a bokszban várakozik.
A BBC technikai szakértője, Gary Anderson egykiállásos versenyt jósol, ha nem lesz eső vasárnap. Véleménye szerint az alig lassabb két kiállást annak érdemes majd választania, akinek az autója jobban koptatja a gumikat.
A Toro Rosso francia versenyzője jött ki egyetlenként, de nem fejezte be a körét. Aztán a harmadik helyen álló Sutil is kimerészkedett.
A Caterham versenyzőja az Eau Rouge közepén csúszott meg, elhagyta a pályát a belső ívnél, de megúszta megpördülés nélkül. Esőben egyébként nem padlógázzal mennek a híres kanyarban a versenyzők.
Fernando Alonso nyerte az első belgiumi szabadedzést 1:55.196-os idővel, de csak 26 századdal előzte meg Paul di Restát. A Force India ismét jó formában van Spában, mivel a másik autóval Adrian Sutil lett a harmadik.
Hamarosan jelentkezünk a részletes eredményekkel és az összefoglalóval.
Tipikus belgiumi időjárás fogadta a Forma-1 mezőnyét a pénteki első szabadedzésen Spában. Az elején még csak nedves volt a pálya az éjjeli esőtől, aztán kezdett felszáradni, utána újra esett, majd a másfél óra végén ismét elállt.
A legjobb időket az edzés utolsó harmadában futották a versenyzők, amikor már szinte teljesen száraz volt a pálya, és fel lehetett rakni a slick gumikat. Kisebb meglepetésre Fernando Alonso bizonyult a leggyorsabbnak 1:55.198-as idejével, de alig maradt le tőle az itt hagyományosan jól szereplő Force India két versenyzője, Paul di Resta és Adrian Sutil.
Az edzés első felében különösen trükkösek voltak a körülmények, mivel a kettes szektor hamar felszáradt, az egyes és a hármas viszont nedves maradt. Ilyen körülmények között Jenson Button brillírozott, aki sokáig az élen tudta tartani az egyre jobban működő McLarent. Pont az edzés felénél kezdték feltenni a slick gumikat a csapatok, és egy óra elteltével már mindenki mintázat nélküli gumikkal hajtott ki a pályára. Ebben az időszakban a gyorsan javuló pályán rengetegszer változott a sorrend az élen, Button, Pérez, Rosberg, Hamilton is megfordult az első helyen. Alonso már az első slick gumis körével az élre állt, majd javított, és maradt első a leintésig.
Nem kis meglepetésre a két Lotus végzett leghátul. Kimi Raikkönen a passzív DRS tesztelése közben sokszor elfékezte a jobb első kerekét, és hamar kiállt a bokszba, Romain Grosjean pedig az edzés végén már nem jött ki, amikor jók voltak a körülmények.
A nedves pályán szerencsére egyetlen komoly baleset vagy kicsúszás sem történt, kisebbek persze előfordultak, főleg a La Sourece és a Bus Stop környékén, ahol a legnedvesebb volt a burkolat, sőt, de Van der Garde az Eau Rouge-nál is elhagyta egyszer a pályát.