Bejelentkezett a Microsoft a Foursquare-ért

Vágólapra másolva!
Igen vegyes a felhozatal a rendkívül népszerű közösségi alkalmazással bíró Foursquare kérői körében. Egyes információk szerint a világ legnagyobb szoftvergyártója, a Microsoft és az egyik maghatározó bankkártya-kibocsátó, az American Express is sorban áll a Foursquare kegyeiért. Egyelőre úgy néz ki, hogy a közösségi médiacég újításai beigazolódni látszanak, ami akár az érdeklődők további bővülésével járhat.
Vágólapra másolva!

Nagyágyúk állnak sorba

A világ egyik legnagyobb szoftvergyártója, a Microsoft és bankkártya-kibocstója, az American Express is sorban áll Foursquare kegyeiért a Bloomberg ügyhöz közel álló forrásai szerint. A két társaság ugyanakkor nem együttesen szeretne befektetni a népszerű közösségi szolgáltatást nyújtó cégbe, hanem külön-külön.

A két óriáscégen kívül több kérője is akad a Foursquare-nek, ami azt bizonyítja, hogy a potenciális befektetők látnak némi fantáziát a bevételi források újítása terén. A közösségi médiacég nemrégiben vezette be, hogy egyes bejelentkezések után reklámok jelenjenek meg. Bevétele azonban csak "pay per action" alapon keletkezik, a hirdető csak akkor fizet, ha a hirdetésen lévő esemény (például vásárlás) megtörténik. Az elkövetkezendő három hónapban 50-100 új hirdetővel számolnak a vállalatnál. Szintén a közelmúltban került bevezetésre, hogy egy felhasználó több személyt is becsekkolhat, ami a használatot erősítheti.

Hogy mi is az a Foursquare?

A Foursquare nem más, mint egy okostelefonon futó, helymeghatározáson alapuló közösségi alkalmazás, mellyel különböző boltokba, éttermekbe és szórakozóhelyekre lehet bejelentkezni (check-in). Napi szinten mintegy 6 millió felhasználó veszi igénybe az alkalmazást, ez a szám pedig április óta változatlan. A jövőbeli növekedést azonban nagyban támogathatják az újabbnál újabb fejlesztések, melyek az iOS és Android operációs rendszerek mellett Windows 8-ra is elérhetőek.

Steven Rosenblatt, a Foursquare értékesítési igazgatója egy nemrégiben adott interjújában kifejtette, hogy rendkívül jól álnak az idei évre tervezett bevételi terv teljesítésével, nagy valószínűséggel túl is teljesíthetik azt. Pontos számokat azonban továbbra sem kívánt napvilágra hozni a vezető.

Mit nyerhetnek a jelöltek?

A Microsoft számára a Foursquare komoly potenciállal bír, hiszen a szoftveróriás a tranzakció révén nagyobb szerephez jutna a közösségi média területén, ahol több nagyobb versenytársával szemben, mint az Apple komoly hátrányt szedett össze.

Az American Express is a versenytárssakkal szállna szembe a Foursquare révén. A kártyakibocsátó cég már jelenleg is kedvezményt nyújt azon felhasználóknak, akik egy adott boltba, vagy étterembe bejelentkeznek és számlájukat American Express kártyával egyenlítik ki.

A Bloomberg megkeresésére mindhárom említett cég egyöntetűen kijelentette, hogy nem kívánják kommentálni a megjelenteket.

A Microsoft árfolyama (Nasdaq)

Forrás: Origo

Az American Express árfolyama (NYSE)

Forrás: Origo