Hogyan kezeld az ügyfeled adatait, hogy még szeressen is érte?

Hogyan kezeld úgy az ügyfeleid adatait, hogy még szeressen is érte?
Vágólapra másolva!
Ha vannak a cégednek vásárlói, előbb-utóbb szembesülsz a kérdéssel: hogyan kezeld az adataikat úgy, hogy ne utáljanak érte. Az alábbiakban öt fontos tippet gyűjtöttünk össze.
Vágólapra másolva!

Neked mi a taktikád arra az esetre, amikor a legrosszabb pillanatban felhív egy telemarketinges, és valami olyasmit próbál eladni - orvosi szűrést, konyhagépet, wellness-hétvégét -, amire semmi szükséged, amit sosem kértél, és amit egyáltalán nem akarsz megvásárolni? Ráadásul valami ócska értékesítő szöveggel jön neked, amikor bőven lenne más dolgod is.

Kéred a főnökét? Megkérdezed honnan tudja a telefonszámodat, és felszólítod, hogy töröljön ki a listából, amit ő úgyse tud megtenni? Üvöltözöl vele? Kinyomod a telefont?

Bevallom, nekem egy sokkal kíméletesebb, de annál gonoszabb és hatékonyabb módszerem van erre: udvariasan megkérdezem tőle, hogy tudnánk-e beszélni fél óra múlva, majd soha többet nem veszem fel azt a telefonszámot.

Aztán vannak ellenpéldák is, például a számlavezető bankom, a Budapest Bank. Időről-időre felhívnak valamilyen ajánlattal, amit minden alkalommal végighallgatok, a legtöbbször elutasítom (bár volt már rá példa, hogy elfogadtam), és mégis, amikor a beszélgetés végén felajánlják, hogy ha szeretném, többet nem keresnek reklámcélú ajánlattal, mindig beleegyezem, hogy keressenek legközelebb is nyugodtan.

Mi a különbség?

Az ügyfelek adatainak kezelése mára alighanem az egyik legérzékenyebb pontja egy vállalkozás sikerének. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány szempontot, amin áll vagy bukik, hogy az ügyfeleid kinyomnak és spam-listára tesznek, vagy pedig várni fogják az üzeneteidet.

Legyél opt-in!

Az ügyféladatok reklámcélú kezelése egyike annak a rengeteg dolognak, amit Magyarországon nagyon szigorúan szabályoznak, ám a kutya sem törődik azzal, hogy betartják-e a szabályokat.

Hogyan kezeld úgy az ügyfeleid adatait, hogy még szeressen is érte? Forrás: Tumblr Art

Reklámcélú üzenetet csak olyannak küldhetsz, aki ehhez előzetesen, írásban, explicit módon hozzájárult! Senki másnak.

A ráutaló magatartás, az, hogy "nem tiltotta le" vagy az, hogy "de hát ez mindenkit érdekel" nem jó.

És nem első sorban a szabályozás miatt - hanem azért, mert különben az ügyfeled utálni fogja a megkereséseidet.

Még a megkeresés előtt kérdezd meg, hogy keresheted-e reklámcélú üzenettel, és vedd nagyon komolyan a válaszát (ez azt jelenti, hogy ha nem mond egyértelmű igent, akkor azt vedd nemnek)! Utána pedig tedd olyan könnyűvé a leiratkozást, amennyire csak lehetséges!

Legyél releváns!

A jó reklámüzenet kulcsa - csakúgy mint minden más reklámforma esetében -, hogy olyan üzenetekkel találd meg az ügyfelet, ami érdekelni fogja. Ne keress huszonéveseket prosztataszűréssel, különösen akkor nem, ha nők!

Ha nem csak "bele a vakvilágba" reklámozol, hanem előzetesen az összes rendelkezésre álló információ alapján leszűröd az ügyféllistádat, akkor mind magadnak mind pedig az ügyfeleidnek rengeteg időt és bosszúságot spórolhatsz meg!

Közvetíts értéket!

Az egy dolog - és egy fontos dolog -, ha az ajánlatod beletartozik az ügyfél érdeklődési körébe, de az egy másik, még talán annál is fontosabb szempont, hogy vajon értéket jelent-e számára.

A jó ajánlat olyan, amelyik mindkét, fenti kritériumnak megfelel.

Ne azt ajánld az ügyfelednek, amit a leginkább el akarsz adni, hanem azt, amit a legnagyobb eséllyel meg akar tőled venni!

Ha ilyen ajánlatokkal - és csak ilyen ajánlatokkal - keresed meg, akkor nem fogja bánni, ha időről-időre kapcsolatba lépsz vele.

Ne keresd túl gyakran!

És ha már itt tartunk, érdemes végiggondolnod, hogy mennyi időnként keresheted meg az ügyfeledet úgy, hogy még ne menj az agyára.

Ökölszabály természetesen nincs, hiszen minden ajánlat és minden terület más és más, de ha havonta többször felhívod valamivel, akkor ajánlom, hogy jó okod legyen rá!

Éreztesd a megkeresés előnyét!

Oké, az ajánlatod érdekes lehet az ügyfél számára, és még értéket is képvisel neki. Félig már nyert ügyed van. De miért nem hagyod, hogy ő találja meg az ajánlatot - de miért zaklatod a privát szférájában, a telefonján, az email inboxában?

Ezt a betolakodást csak akkor fogja "megbocsátani" neked, ha világossá teszed: az, hogy te direktbe megkerested őt ezzel az ajánlattal, konkrét és kizárólagos előnyökkel jár a számára.

Ha elmondod, hogy csak a legfontosabb ügyfeleidet keresed meg ezzel az ajánlattal, és ha a megkeresés hatására dönt a vásárlás mellett, akkor kedvezményhez, ajándékhoz, vagy egyéb előnyhöz jut.

Ez az előny nem kell, hogy feltétlenül költséggel járjon! Lehet szimbolikus is, vagy lehet olyan, mint az érkezési sorrendben elfoglalt helyek a színházban.

A fontos az, hogy éreztesd: neki jó az, hogy te megkerested!

+1 Legyél szórakoztató!

Belátom, ennek a kritériumnak nem mindig egyszerű megfelelni.

De az emberek sok mindent elnéznek és megbocsátanak annak, aki megmosolyogtatja őket.

Ha a megkereséseid valamitől szórakoztatóak, stílusosak és nemcsak üzletileg érdekesek, akkor garantálom, hogy az ügyfeleiddel való kapcsolatod hamarosan "a következő szintre lép majd".