Várat magára a Yahoo feltámadása

Vágólapra másolva!
Továbbra is várat magára a Yahoo feltámadása, a keresőóriás árbevétele a negyedik negyedévben is visszaesett, elsősorban a hirdetések árainak csökkenése miatt. A befektetők nem díjazzák az eredményeket, mivel nagyobb mínuszban nyitott a részvény. 
Vágólapra másolva!
  • A Yahoo bevételi forrásának számító online reklámbevételek a negyedik negyedévben is csökkentek, mivel a növekvő verseny miatt a vállalat árcsökkenésre kényszerül. Ennek eredményeként a cég árbevétele egy év alatt 6 százalékkal, 1,266 milliárd dollárra esett vissza, ami megfelelt az előzetes prognózisoknak.
  • Az egyszeri tételektől tisztított egy részvényre jutó profit terén viszont kellemes meglepetést okozott a társaság,az EPS 46 centen alakult a várt 38 cent helyett. A nagy profitnövekedés elsősorban a költségcsökkentő intézkedéseknek köszönhető.
Forrás: Bloomberg, Investor.hu

  • Colin Gillis, a BGC Partners iparági elemzője is rámutat arra, hogy a bevételek csökkenése a hagyományosan erős negyedik negyedévben a Yahoo fő üzletének a zsugorodását tükrözi.
  • A cég nagy csalódást okozott befektetőinek azzal, hogy az egyes elemzők által vártnál alacsonyabb bevételt jelez előre az aktuális negyedévre. A vállalat 1,06-1,1 milliárd dolláros árbevételt prognosztizál az első három hónapra, miközben a szakértők átlagosan 1,09 milliárd dollárt várnak.
  • A híreket nem díjazzák a befektetők, mivel a Yahoo részvényei 7,6 százalékos mínuszban nyitottak.
Yahoo! árfolyama (Nasdaq) Forrás: Bloomberg, Investor.hu