Fásy Ádám vacsorája nem ízlett a nézőknek

Gyászol Fásy Ádám, Légy képben
Vágólapra másolva!
A február 18-i nézettségelemzésnél a 18-59-es korcsoportot vizsgáltuk, amely elvileg a TV2 célcsoportja, a csatorna azonban nem tudta megnyerni a napot. Este a Jóban Rosszban 15,1, a Hal a tortán pedig 13,9 százalékos közönségarányt ért el, miközben az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt 21,7-et, illetve 22,4-et hozott. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

A 18-59-es célcsoportban mért adatok alapján a mai Médialift egyik utasa egy németjuhász, a Rex felügyelő ugyanis kellőképp felhúzta délelőtt a Duna TV-t, az idősávjában a legnépszerűbb csatornává tette. Felfele tart Németh Marika, a Viasat3 programigazgatója is, mivel csatornája délután egy ideig a legnézettebb volt, a Helyszínelők 9,1 százalékos közönségaránnyal futott. A Viasat összességében is jól szerepelt magához képest, a napi átlagos közönségaránya 5,1 lett, amivel a csatornák versenyében a negyedik helyet érte el.

Fásy Ádámnak ezzel szemben a piros nyíl jutott, hiszen a Hal a tortán vendéglátójaként nem sikerült bevonzania elegendő nézőt, a műsorra jócskán rávert a vele szemben futó Barátok közt. Az estét egyébként is az RTL Klub vitte, a TV2 csak a Cool túra 2 végén tudta egy időre megelőzni a riválist. A délelőtt és a délután viszont a TV2-nek kedvezett, de ekkor tudott kiemelkedni az M1, a Duna TV és a Viasat3 is - a napszakok szerinti közönségarányt mutató grafikonokon jól látszik, hogy ki miért került a mai Médialifbe.

Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Nagyobb méretért kattintson a képre! Forrás: Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Az alábbi oszlopdiagramon a tíz legmagasabb napi átlagos közönségarányt elérő csatornát ábrázoltuk. A napot a 18-59-es korosztályban az RTL Klub nyerte, de látszik a Viasat3 jó teljesítménye is, amely a Film+-szal holtversenyben a negyedik helyen zárt - 18-49-ben szintén negyedik lett, ott viszont már 0,3 százalékponttal meg is előzte versenytársát. Az M1 itt csak a hatodik, a teljes lakosságban azonban a harmadik helyen zárt, ott a közmédia csatornái közül nyolcadikként a Duna TV is felkerült a tízes toplistára.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.