Igen jelentős vállalatok, mint a telekommunikációs óriás Verizon is érdeklődhet a Yahoo iránt, miután a technológiai vállalat véghezviszi az átalakulását – idéz piaci elemzőket a MarketWatch. A vélemények azt követően fogalmazódtak meg, hogy a Yahoo szerdán bejelentette, hogy felfüggeszti az Alibaba részesedés leválasztásának idén januárban bejelentett terveit, és más stratégiához folyamodik. Ennek értelmében, egy úgynevezett „fordított leválasztással” a mag üzletágát különíti el egy önálló tőzsdei vállalatban.
Ez praktikusan az internetes részleg leválasztását jelenti egy különálló cégbe, ami hasonlít ahhoz, amit a Hewlett Packard csinált, amikor leválasztotta a vállalati üzletágát, a Hewlett Packard Enterprise-t a fogyasztói részlegről, a HP-ről.
Ráadásul a Verizon vezetője éppen hétfőn jelezte, hogy vetnének egy pillantást a Yahoo webes eszközeire, amennyiben azok piacra kerülnek.
Ráadásul ahogy a Verizon utalt a lehetséges érdeklődésre, úgy feltehető, hogy más érdeklődők is megjelenhetnek, többek között telekommunikációs cégek, nagy médiavállalatok vagy más internetes társaságok – jelezte Bob Peck, a SunTrust elemzője.
Noha akár magánbefektetési-társaságok is szemet vethetnek az eszközökre,
egy média cég számára különösen értékes lehet a Yahoo állománya
– mondja Peck. Különösen izgalmasak lehetnek egy ilyen cég számára a mobil kutatási lehetőségek, a hirdetési technológia, a digitális tartalom vagy a szabadalmak. Egy ilyen lépés hasonló lenne ahhoz, mint amikor a Verizon megszerezte az AOL-t – tette hozzá az elemző.
A Verizon mellett Peck olyan lehetséges jelentkezőket említett még, mint az AT&T, amely 2014-ben 49 milliárd dollárért vette meg a Direct TV-t, a Comcast, amely az NBCUniversal tulajdonosa, a Walt Disney, melynek kezében van a Pixar és az ESPN, a News Corp, melynél ott van a The Wall Street Journal és a MarketWatch, valamint a CBS.
Emellett a Yahoo olyan technológiai területei, mint a fantázia sportok vagy az email is komoly értéket jelenthetne egy stratégiai vásárlónak – mondta Murali Sankar, a Boenning & Scattergood elemzője.
Mindazonáltal az is komoly kérdés lehet, hogy amennyiben a Yahoo úgy dönt, hogy eladná valamely területét, úgy érkezik-e értelmezhető ajánlat. Meg kell jegyezni, hogy a vállalat szerdai közleményében jelezte, hogy jelenleg nem céljuk a társaság vagy annak bármely részének értékesítése.
Piaci szempontból ugyanis a Yahoo elég speciális helyzetben van, és a gyenge üzleti teljesítmény mellett erősen túlértékelt részvényárfolyam miatt már eddig is érték kritikák Marissa Mayer vezérigazgatót. Miközben ugyanis a papír az elmúlt év során nagyjából 33 százalékot ereszkedett, a Yahoo 135-ös előretekintő P/E rátával bír, noha az S&P 500 index internetes cégeinek átlagos rátája 19-es – vagyis a Yahoo részvénye igen erősen túlértékelt. Mindeközben a vállalat bevétele legutóbbi negyedévben 8 százalékkal esett.
Egyébként volt már rá példa, hogy szupersztárok jelentkeztek be a Yahoo-ért. A Microsoft 2008-ban 45 milliárdos ajánlatot tett, de a Yahoo ezt visszautasította, arra hivatkozva, hogy a cég alaposan alulértékelt. A Yahoo jelenleg 32,9 milliárd dolláros piaci kapitalizációval bír.
Amellett, hogy egyes elemzők úgy számolnak, hogy a Yahoo alaptevékenysége nagyjából 1,9 milliárd dollárt érhetnek az Alibabában való részesedés nélkül (azaz szinte semmire sem értékeli a piac a Yahoo főtevékenységét), olyanok is vannak, akik nem repestek az örömtől a szerdai hír hallatán. A Nomura elemzője, Anthony DiClemente például azt közölte, hogy fenntartják a Yahoo papírjának leértékelését, mivel a jelenlegi tervek még komplikáltabbak, mint az Alibaba leválasztásával kapcsolatosak, és feltehetően több mint egy évbe telik majd a megvalósítás.
Jóllehet ezek még csak találgatások és esetleges várakozások, a 4,4 milliárdos Verizon-AOL üzlet mindenképpen érdekes példaként szolgálhat. A májusi nyélbeütés ugyanis segített a Verizonnak megnövelni a hirdetés-hálózati arzenálját, és kiterjesztenie a digitális tartalmakból álló portfólióját.
A harmadik negyedévre vonatkozóan a Verizon azt közölte, hogy két százalékponttal járult hozzá az 5 százalékos bevétel növekedéshez. Éves összevetésben a vállalat bevétele 33,2 milliárd dollárra emelkedett. A vezetők ráadásul úgy nyilatkoztak, hogy az AOL jelentősen fejlesztette a lehetőségeiket a digitális média és a hirdetések területén.