Jövőre leszámol az Opel a kamu fogyasztásadatokkal

Opel
Vágólapra másolva!
A Volkswagen dízelbotránya nem csupán a márka csalására világított rá, hanem arra is, hogy az egész mérési procedúra úgy rossz, ahogy van. A változtatások mindenkit érinteni fognak, és nemcsak a dízel, hanem a benzines motorok esetén is újraértelmezik a megadott fogyasztási és kibocsátási adatokat. Az Opel már jövőre közli a valóshoz közelebb álló, új mérési módszeren alapuló fogyasztásadatokat.
Vágólapra másolva!

Noha a Volkswagen csaló szoftverrel érte el, hogy a szabványos mérések során bizonyos motorjai teljesítsék az előírt károsanyag-kibocsátási értékeket, az is nyilvánvalóvá vált, hogy maga a szabvány is rossz. A laborban, meghatározott paraméterek szerint, fékpadon történő mérés teljesen életszerűtlen,

köszönőviszonyban sincs a valós használattal.

A valódi forgalomban végzett méréseken már nemcsak a VW, hanem jó néhány más gyártó típusai sem tudták hozni az előírt kibocsátási szintet.

Forrás: Opel PR/Axel Wierdemann

Az Opel most az elsők között tervezi, hogy végre valós adatokat közöl az általuk gyártott autókról, mind fogyasztás, mind pedig károsanyag-kibocsátás tekintetében. Egész pontosan 2016 második negyedévétől az új modelleknél a korábbi NEDC és az ezt hamarosan felváltó WLTP ciklus szerinti adatokat is feltüntetik majd.

Nyilván előbb-utóbb mindenkinek meg kell lépnie ezt, viszont az Opel elsőként és önként,

a törvényileg meghatározott határidő előtt áll át az új mérésekre,

kezdésnek az új K Astránál. Az őszinteség marketingfogásnak sem rossz, de az értékesítőknek azért kihívás lesz a magasabb értékeket a fogyasztók felé tálalni.

Egy felmérés szerint a ciklus szerinti értékek és a valóság között átlagosan 40 százalék az eltérés, és egyáltalán nem teljesítenek jól a kis lökettérfogatú benzines turbómotorok.