Ódivatú a fabatét, már kövezik a műszerfalat

Bentley ásványi kő berakás műszerfal díszítőelem
Vágólapra másolva!
A luxusautóknak már évtizedek óta elmaradhatatlan kiegészítője az utastérben lévő fabetét, amit az utóbbi években fém- és karbondíszítések egészítettek ki. Most új őrület törhet ki: eljön a kőkorszak.
Vágólapra másolva!

Egy olyan autógyártónál, mint a Bentley, az ügyfelek gyakorlatilag az utolsó csavarig saját ízlésükre szabhajták a megrendelt autót. Ebbe beletartoznak az utastérben található kárpitok és díszítőelemek, betétek is. Utóbbiaknál most egy új opció bukkant fel az angol cégnél, mégpedig az ásványi kő. Persze nem szimplán a szomszéd bányából hozatott alapanyagról van szó: Indiából származó, 200 millió éves kőzetből készítenek borítást a műszerfalra és az ajtókra.

Forrás: Bentley

Mindössze 0,1 mm vékonyra vágott lapokat készítenek, ami világos és áttetsző felületű, ezeket üvegszállal és speciális gyantával illesztik egymásra, majd a megfelelő formára csiszolják és polírozzák, természetesen ezt is szigorúan kézzel. A vevők négyféle színből választhatnak, a Bentley egyedi megrendelésekkel foglalkozó részlege, a Mulliner szabad kezet ad az ügyfeleknek, így akár az egész műszerfal vagy csak bizonyos részei is kérhetők az új anyagból készült borítással.

Forrás: Bentley

Természetesen az árak is ettől függően változnak, de a hagyományokhoz híven ilyenről publikusan nem esik szó, csak a megrendelővel közlik az összegeket. Az egyetlen megkötés, hogy jelenleg csak a Continental és a Fyling Spur típusokhoz kérhető ez az extra. Egyébként nem ez az első alkalom, hogy ilyen típusú díszítést alkalmaznak autóban, ugyanis a 2015-ben bemutatott Citroen DS Crossback tanulmányban valódi gránitberakásokat láthattunk. Ez persze olcsóbb és helyben is beszerezhető anyag, de talán a közeljövőben az olcsóbb autókban is felbukkanhat.