Jó hírt kapott a hazai buszipar

Volánbusz 75-ös trolibusz autóbusz autóbusz végállomás forgalom FOTÓ ÁLTALÁNOS furgon Hungária körút KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ trolibusz trolibusz végállomás végállomás VOLÁNBUSZ Zrt.
Budapest, 2016. április 20. A VOLÁNBUSZ Zrt. helyközi járatokon közlekedő autóbuszai indulásra várnak a Puskás Ferenc Stadionnál lévő fővárosi végállomásukon. A háttérben a BKK-BKV 75-ös vonalán járó egyik trolibusz áll a Hungária körúti végállomásán. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Vágólapra másolva!
Időre van szükség a hazai autóbuszgyártás talpra állításához, ezért jó hír, hogy a kormány kitolta a közúti személyszállítási piac liberalizációját.
Vágólapra másolva!

Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke a Magyar Nemzetnek elmondta: mivel 2019-ig még a jelenlegi szolgáltatók láthatják el a helyközi autóbuszos személyszállítási közszolgáltatási feladatokat, így lehetőség nyílik arra, hogy a hazai gyártók a nemzeti buszgyártási stratégiában lefektetett célkitűzésekre felkészüljenek.

A kormány kitolta a közúti személyszállítási piac liberalizációját Forrás: MTI/Jászai Csaba

Az elnök szerint az elmúlt néhány hónap pályázati tapasztalatai egyelőre nem azt igazolják, hogy a magyar cégek helyzetbe hozására koncentrálnának a közbeszerzések kiírói. Utalt a budapesti metróbeszerzés júniusi elhalasztására, illetve a Volánbusz magyar járművekkel indulását csaknem meghiúsító fővárosi tenderre.

Hatalmas béremelés kellene

A cégek jelenleg

amelyen csak nagyobb megrendelés lehetősége esetén van értelme fejleszteni. Komoly és tartós megbízások alkalmával nem jelentene nagy gondot a munkaerőhiány, a hatékonyság, valamint a kapacitások megnövelése - mondta Vincze-Pap Sándor.

Szavai szerint az akár

negyven-ötven százalékos béremelés

elegendő lenne arra, hogy a gépjárműipari konszernektől vagy akár külföldről visszacsábítsák a jól képzett munkaerőt.